
| Ders Kodu | : EKO538 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Finansal İktisat Dersinin amacı, bir ekonominin finansal yapı, sistem ve sektörünün ekonominin diğer karar birimleri olan devlet, firma, hane halkının tercihleri ile arasındaki ilişkilerinin anlaşılması sağlayacak teori ve uygulamaların öğretilmesidir
bir ekonominin finansal yapı, sistem ve sektörünün ekonominin diğer karar birimleri olan devlet, firma, hane halkının tercihleri ile arasındaki ilişkilerinin anlaşılması sağlayacak teori ve uygulamalar
| Prof. Dr. Funda ÇONDUR |
| 1. | Finansal iktisat konusunda bilgi sahibi olur |
| 2. | Etkin Piyasa Hipotezi, CAPM ve APT gibi finansın önemli konularıyla ilgili temel bir bilgiye sahip olmak. Bunun yanı sıra, hisse senedi piyasaları, tahvil piyasaları, türev piyasalar, sigorta şirketleri, ortak fonlar ve emeklilik fonları gibi farklı finansal piyasaların ve kurumların işleyişiyle ilgili bilgi sahibi olmak. |
| 3. | İktisadi analizin araçlarını kullanarak yatırımcıların yatırım kararlarını açıklayabilmek. |
| 4. | Finansal kurumları tanır |
| 5. | Finansal krizlerin nedenlerini kavramak için finansal piyasaların ekonomik sistemdeki diğer kesimlerle bağlantısını kurmak. |
| 1. | Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Yazar: Kolektif Yayınevi : Beta Yayınları |
| 2. | Finansal İktisat, Doç. Dr. Hasan Dinçer, Dr. Öğr. Üyesi Serhat Yüksel |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 3 | 13 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 3 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 120 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |