
| Ders Kodu | : YSB523 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Yaşlıda bilişsel fonksiyonların değişimi ve etkilerini öğrenmek
Bilişsel fonksiyonların komponentleri, yaşlanma sürecinde bilişsel fonksiyon değişiklikleri ve önemi, bilişsel fonksiyonlarda yaşa bağlı görülebilen bozukluklar, yaşlıda bilişsel fonksiyonların değerlendirilmesi, fonksiyonel yetersizliklerin bilişsel fonksiyonlara etkisi
| Dr. Öğr. Üyesi Simge KALAV |
| 1. | Bilişsel fonksiyon değişikliklerini bilme |
| 2. | Fonksiyonel yetersizliklerin bilişsel fonksiyonlara etkisini bilme |
| 3. | Komorbiditelerin bilişsel fonksiyonlara etkisini bilme |
| 4. | Bilişsel fonksiyonların tedavi uyuma etkisini bilme |
| 5. | Bilişsel fonksiyonların korunmasına ve iyileştirilmesine yönelik stratejileri bilme |
| 1. | Nie, Y., Richards, M., Kubinova, R. et al. Social networks and cognitive function in older adults: findings from the HAPIEE study. BMC Geriatr 21, 570 (2021). https://doi.org/10.1186/s12877-021-02531-0 |
| 2. | Murman D. L. (2015). The Impact of Age on Cognition. Seminars in hearing, 36(3), 111–121. https://doi.org/10.1055/s-0035-1555115 |
| 3. | Harada C N, Natelson Love M C, Triebel K L. Normal cognitive aging. Clin Geriatr Med. 2013;29(4):737–752. |
| 4. | Salthouse T A. Selective review of cognitive aging. J Int Neuropsychol Soc. 2010;16(5):754–760. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 15 | 2 | 17 |
| Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 2 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 2 | 26 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 2 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |