
| Ders Kodu | : YSB522 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Yaşlı sağlığında aile içinde değişen rolüyle birlikte kuşaklararası iletişim ve işbirliğinin önemine dikkat çekmek ve bu konuda yapılan çalışmaları değerlendirmektir. X, Y, Z,Alfa gibi farklı kuşakların tutumları, değerleri, uzmanlıkları ve iletişim kurarken tercih ettikleri kanallar da doğal olarak farklılıkları öğrenmek
Sağlıklı aile ve toplum içinde yaşam ve dayanışmanın genel sağlık açısından önemi üzerine ve bu konuda yapılan çalışmalara ve sosyal destek projelerine yoğunlaşılacaktır.
| Prof. Dr. Rahşan ÇEVİK AKYIL |
| 1. | Kuşakların temel sosyal ve demografik özelliklerini bilir |
| 2. | İletişim kurma yollarını bilir. |
| 3. | Aile içi iletişim kurma yolları hakkında fikir sahibi olur |
| 4. | Yaşlanmaya bağlı iletişim sorunları ne nedenleri hakkında fikir sahibi olur |
| 5. | Kuşaklararası dayanışma ile yaşlının uyumunun nasıl arttırılabileceğine ilişkin bilgi sahibi olur. |
| 1. | Kılıç N.(2023) Kuşaklararası İletişim.Ütopya Yayınevi .İstanbul |
| 2. | İnce F.Kılıç N.(2023) Kuşaklararası Etkin ve Davranış İletişim.Seçkin Yayınevi .İstanbul |
| 3. | Kapucu, S. Geriatri Hemşireliği. Hipokrat Kitpevi, Ankara, 2019 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Seminer | 1 | %10 |
| Dönem Ödevi | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 1 | 70 |
| Ödev | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Seminer | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Ara Sınav | 1 | 11 | 1 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |