
| Ders Kodu | : YSB505 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 7 |
Yaşlıların yaşama aktif olarak katılmalarını destekleyecek şekilde yaşadıkları ev ve çevrenin düzenlenmesinin öğretilmesi
Yaşlının yaşadığı ev ve çevrenin kendisine uygun şekilde ve bağımlılığı en aza indirecek şekilde düzenlenmesi. Yaşlının bilerek ya da bilmeyerek kendine zarar getirebilecek durumlar ile ilgili bilgilenme ve önleme yolları konusunda bilgilendirme amaçlanmaktadır. Yaşlı dostu çevrenin oluşturulmasına nasıl katkı sağlanabileceği konusunda geliştirilen projeler incelenerek yeni proje önerileri tartışılacaktır.
| Prof. Dr. Emel CEYLAN |
| 1. | Eviçi yaşam alanının yaşlıların ihtiyaçlarına göre düzenlenmesini bilir. |
| 2. | Eviçi ortamda güvenlik konusunda düzenlemeleri bilir. |
| 3. | Yaşlılar için ulaşılabilir ve güvenli alışveriş merkezleri konusunda mevcut örnekler hakkında fikir sahibi olur. |
| 4. | Yaşlının sosyal yaşama uyumunu kolaylaştıracak çevre organizasyonları hakkında fikir sahibi olur. |
| 5. | Yaşlıların güvenli seyahat ve tatil yapabilecek organizasyonlar hakkında fikir sahibi olur. |
| 1. | Zorlu, T. (2017). Yaşlılar İçin Konutta İç Mekân Tasarımı ve Ergonomi. Elderly Issues Research Journal (EIRJ) 10; 40-53 |
| 2. | Erkılıc M., Aydoğdu F., AslanD., Gökçe Kutsal Y. (2024) Yaşlının evi ve çevresi. https://geriatri.org.tr/pdf/yaslinin_evi_ve_cevresi.pdf |
| 3. | Age Friendly Environments. World Health Organization [Internet] https://www. who.int/teams/social-determinants-of-health/demographic-change-and-healthyageing/age-friendly-environments |
| 4. | Benli Küçük E, Özyemişci Taşkıran Ö. Yaşlılar için Ev ve Çevre Düzenlemeleri. In: İrdesel J, Gökçe Kutsal Y(Eds): Geriatrik Rehabilitasyonda Temel Yaklaşımlar. Karınca Yayınevi, Ankara 2023 pp: 185-92 |
| 5. | Özdemir O. Yaşlılar için Ev ve Çevre Düzenlemeleri. In: Gökçe Kutsal Y, Cangöz B, Baydar T (Eds): Geriatrik Bilimler. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2018 pp: 531-9. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 0 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 1 | 26 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 173 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |