Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Finansal Hizmetlerde Pazarlama
Ders Kodu: EFN534
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bankalar ve tüm finansal kurumlar rekabet değeri yaratmak için pazarlama faaliyetleri uygulamaktadırlar. Bu dersin amacı, öğrencilere finansal hizmetlere yönelik gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini tanıtmaktır.

Özet İçerik

Bu ders, pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma gibi çeşitli pazarlama kavramlarını operasyonelleştirmektedir. Bu dersin sonunda öğrenciler, tüketicilerin nasıl bölümlendirileceğini, bunu yapmak için hangi bilgilerin gerekli olduğunu, bölümleme için kullanılabilecek yöntemleri, hangi tüketicilerin hedefleneceği, tüketicilerin zihninde markanın en iyi şekilde nasıl konumlandırılacağını belirlemeyi, tüketicilere ve firmalara değer yaratan yeni finansal ürün/hizmetlerin geliştirilmesini ve fiyatlandırılması ve/veya finansal hizmetlerde ortak marka yönetimini öğreneceklerdir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Fatma ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1.Öğrencilere hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları öğretmek
2.Hizmet pazarlaması karma elemanlarını açıklamak
3.Hizmetin müşterisi ile hizmet sağlayıcı arasındaki ilişkiyi kurgulamak
4.Finans sektörüne pazarlama karmasının yansıması
5.Finans sektöründe müşteri ilişkileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Armstrong, G., S. Adam, S. Denize & P. Kotler (2005), Principles of Marketing, 11th Edition, Pearson Education Australia
2.Pezzullo, M. A. (1998), Marketing Financial Services, American Bankers Association, USA
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Giriş – Modern Finansal Hizmet Örgütlerinde Pazarlamanın Rolü
2. Hafta - Teorik
Stratejik Pazarlama Yönetimi Süreci
3. Hafta - Teorik
Tüketicileri Anlama – Tüketici Satın Alma Davranışı
4. Hafta - Teorik
Kurumsal Satın Alma Davranışı
5. Hafta - Teorik
Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi
6. Hafta - Teorik
Pazar Bölümleme ve Konumlandırma Stratejileri
7. Hafta - Teorik
Hizmet, Hizmet Kültürü ve Tüketici Deneyimi
8. Hafta - Teorik
Değer Yaratma ve Konumlandırma – Finansal Hizmetlerde Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
9. Hafta - Teorik
Değer Yaratma ve Konumlandırma – Finansal Hizmetlerde Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
10. Hafta - Teorik
Finansal Ürünlerin Geliştirilmesi ve Hizmet Deneyimlerinin Tasarlanması
11. Hafta - Teorik
Finansal Hizmetlerin Fiyatlandırma Stratejileri
12. Hafta - Teorik
Finansal Hizmetlerin Yer Stratejileri
13. Hafta - Teorik
Finansal Hizmetlerin Tutundurma Stratejileri
14. Hafta - Teorik
Marka Stratejileri ve Marka Yönetimi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142370
Bireysel Çalışma152030
Ara Sınav19110
Dönem Sonu Sınavı114115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
OÇ-1
5
5
5
5
5
5
5
5
4
OÇ-2
5
5
5
5
5
4
4
4
4
OÇ-3
3
4
4
5
5
5
5
5
5
OÇ-4
5
5
4
5
4
5
4
4
4
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026