
| Ders Kodu | : TRH576 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet döneminde çıkan dergi, gazete gibi süreli yayınların analizini yapmak. Arşivleri, eski türkçe süreli yayınları, resmi yayınlar (TBMM Zabıt Cerideleri, gizli oturum tutanakları), Nutuk, İngiliz arşivi ve dış arşivleri incelemek.
Milli Mücadele ve Cumhuriyet dönemine ait kaynakların muhafaza edildiği yerler, türleri, özellikleri ve kullanım alanlarının neler olduğu; Arşiv, kütüphane ve müzelerde bulunan süreli yayınlar (gazeteler, dergiler, mecmualar, cerideler, günlükler, not defterleri, telgraflar, zabıt cerideleri, Nutuk, Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, biyografiler gibi kaynaklar hakkında bilgi vermek.
| Dr. Öğr. Üyesi Günver GÜNEŞ |
| 1. | Üst düzey bilgi ve uzmanlık gerektiren bir konunun nasıl araştırılacağını öğrenir |
| 2. | Tespit edilen bir konu hakkında sentez ve analiz düzeyinde inceleme yapar. |
| 3. | Seçtiği tez ile ilgili uluslar arası literatürde bulunan bibliyografyayı bilir. |
| 4. | Problemin tanımı ve analizi için gerekli zihinsel birikime sahip olur. Özgün ve bilimin doğrularıyla tutarlı bir hipotez ileri sürebilir. Objektif, özgün ve bilim etiğiyle çelişmeyen bir tez belirler. |
| 5. | Sosyal bilimlerin temel etik kurallarına bağlı kalarak Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında çalışmalar yapar. |
| 6. | Sahip olduğu bu kuramsal ve metodolojik formasyonu Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında kullanır. |
| 1. | Acun, F. (2004). Görsellik ve Yakin Dönem Tarihi Arastirmalarinda Kullanimi. Kebikeç. 18. 95-118. |
| 2. | Gürün, K. (1996). Tarih ve Hatirat. Belleten, LX (227), 227-231 |
| 3. | Higha, J., L. l ÜNAL, Uğur (2015).‘’Türkiye’de Devlet Arşivleri’’,Tarih İçin Metodoloji, Edit: AhmetŞİMŞEK,ANKARA: Pegem Akademi Yayınları. |
| 4. | . YALÇIN, E. Semih (2008). Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları , ANKARA: Berikan Yayınevi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 1 | 14 | 2 | 16 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 2 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 2 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 128 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | ||||||||||
OÇ-2 | 5 | |||||||||
OÇ-3 | ||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||