
| Ders Kodu | : GMP529 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Dersin amacı gıdaların reolojik özelliklerini, ölçüm metotlarını açıklamak ve reolojik özelliklerin akıcı gıdaların momentum ve ısı aktarımı üzerine önemi konusunda bilgilendirmektir
Gıdaların reolojik özelliklerinin sınıflandırılması; Newton kuralına uyan ve uymayan gıdalar. Reolojik özelliklerin ölçüm yöntemleri. Reolojik özelliklerin momentum ve ısı aktarımında önemi. Momentum ve ısı aktarımında boyut analizi. Farklı reolojik özelliklere sahip akışkan gıdaların boru sistemlerinde akışı için hız profillerin çıkartılması ve basınç düşüşlerinin belirlenmesi. Örnek sistemler olarak ısı değiştirici ve karıştırmalı kazan sistemlerinde momentum ve ısı aktarımı analizleri, ısıl olmayan işlemlerde reolojik özelliklerin değişimi
| Dr. Öğr. Üyesi Aslı ZUNGUR BASTIOĞLU |
| 1. | Reolojik özelliklerin belirlenmesi, ölçülmesi ve sonuçlarının değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olma |
| 2. | Reolojinin gıda mühendisliği açısından önemi konusunda bilgi edinilmesi |
| 3. | Reolojik ölçüm sonuçlarının matematiksel modeller kullanılarak analizi ve model uyumluluklarının belirlenmesi |
| 4. | Verilen bir süreç için reolojik özelliklerin belirlenmesi amacıyla deney tasarlayabilme, ölçüm alabilme, sonuçları yorumlayabilme |
| 5. | Araştırma ve ölçüm alınan konularda elde edilen sonuçların grup içinde sunumunun yapılabilmesi ve tartışma ortamına uyum sağlanması |
| 6. | Kaliteli üretim için gıda işleme basamaklarında reolojik özelliklerin etkili olduğunu kavrayarak, belirlenen sorunlar için çözüm getirebilmenin öğrenilmesi |
| 7. | Gıda endüstrisindeki güncel çalışmalar hakkında araştırma yapabilme |
| 1. | Steffe, J.F.S., 1996. “Rheological Methods in Food Process Engineering” |
| 2. | Heldman, D.R., Lund, D.B., Sabliov, C., 2007. “Handbook of Food Engineering” |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
| Ödev | 1 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 8 | 3 | 154 |
| Ödev | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 2 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 2 | 17 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 5 | 1 | |||
OÇ-2 | 5 | ||||
OÇ-3 | 5 | ||||
OÇ-4 | 5 | 5 | |||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | ||
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-7 | 5 | 5 | |||