
| Ders Kodu | : VFT564 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin amacı, Bilimsel Araştırma ve yayın etiği hakkında bilgi vermektir.
Bu dersin amacı tez çalışması veya bunun dışında bilimsel ve teknik araştırma yaparak akademisyen adayı olan gençlere meslek yaşamlarında karşılaşabilecekleri etik sorunları ve uymaları gerekli kuralları tanıtmaktır. Eski ve yeni ahlak teorileri tanıtılacak ve dinamik yapısı içinde sağlık bilimleri ile ilgili akademisyenlik mesleğinin etik prensipleri konusu işlenecektir. Ders kapsamında kullanılacak metodoloji, akademik hayatta, bilimsel araştırmalarda ve mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunların ahlaki temellerinin, yaşanmış çok sayıdaki örnek üzerinde öğrencilerle tartışılması
| Dr. Öğr. Üyesi Hande Sultan ŞAHİNER |
| 1. | Temel Etik ilkelerin uygulanması |
| 2. | Araştırma etiğinde güncel sorunların değerlendirilmesi |
| 3. | Bilimsel araştırmalarla ilgili yasal ve etik düzenlemelerin değerlendirilmesi |
| 4. | Etik sorunları çözümleme yöntemleri |
| 5. | Konu ile ilgili mesleki bilgisini artıracak kaynakları belirleyip kullanır. |
| 1. | Michael Davis, Ethics in the University, 1999. Routledge |
| 2. | Day, R.A., Bilimsel Makale Nasıl yazılır ve yayımlanır Çev. Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK Bilgi kitapları dizisi, 1996, Ankara |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 2 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 2 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 56 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||