Ders Kodu | : MIS511 |
Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 2 |
Uyg. | : 1 |
Kredi | : 3 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 7 |
Bu dersi amacı, öğrencilerin kullanıcı arayüz tasarımı kavramını ve bu kavramla ilişkili diğer temel kavramları bilmelerini, arayüz tasarımı yapabilmelerini ve arayüz tasarımını değerlendirebilmeleri sağlamaktır.
Kullanıcı Arayüz (UI) Tasarımı, Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı, Kullanıcı Arayüz Tasarımı Genel İlkeleri, Tasarım Süreci, Tasarım Araçları, Kullanıcı Merkezli Tasarım, Hedef Kitle Analizi, Tasarımın değerlendirilmesi
1. | Öğrenci kullanıcı arayüz tasarımına ilişkin temel kavramları bilir. |
2. | Dersin sonunda öğrenciler, genel ilkelere uygun şekilde kullanıcı arayüz tasarımı yapabilir. |
3. | Öğrenciler, uygun değerlendirme yöntemleriyle kullanıcı arayüzlerini değerlendirebilirler. |
4. | Öğrenci, kullanıcı merkezli tasarım ve tasarımda kullanıcının yerine ilişkin uygulamaları yapabilir. |
5. | Öğrenci, hedef kitle analizi yapabilir. |
1. | Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-computer Interaction Ben Shneiderman |
2. | Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices Dan Saffer |
3. | İnsan, bilgisayar etkileşimi ve kullanılabilirlik mühendisliği: Teoriden pratiğe Kürşat Çağıltay |
4. | Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability Steve Krug |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
Ödev | 1 | 0 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 3 | 23 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 0 | 45 |
Kısa Sınav | 2 | 0 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 2 | 17 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 175 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |