
| Ders Kodu | : ZBY525 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu dersin amacı tıbbi ve aromatik bitkilerin öğrencilere tanıtılması. Bu türlerin hızlı ve kontrollü olarak çoğaltılması ve korunmasına yönelik yöntemlerin örneklerle öğretilmesi ayrıca bazı sekonder metabolit içeriklerini biyoteknolojik yöntemlerle üretilmesinin öğretilmesi hedeflenmiştir.
Tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında bilgi vermek, bu bitkilerin üretiminde farklı in vitro çoğaltım tekniklerinin kullanılması, Üretilen bitkilerin aklimatizasyonu ve tarlaya aktarılması. İn vitro sekonder metabolit üretimi ve bu üretimde kullanılan biyoteknolojik yöntemler hakkında bilgi vermek.
| Prof. Dr. Yelda EMEK |
| 1. | Tıbbı ve aromatik bitki kavramını öğrenir |
| 2. | Tıbbi aromatik bitkilerin in vitro hüce ve doku kültürü yöntemleriyle çoğaltmayı öğrenir |
| 3. | Sekonder metabolit kavramını öğrenir |
| 4. | Biyoteknolojik yöntemlerle sekonder metabolit üretimi konusunda çalışma planlayabilir. |
| 5. | Tıbbi bitkilerin ve sekonder metabolitlerin tarımsal önemini kavrar. |
| 1. | Babaoğlu, M., Gürel, E., Özcan. S. 2001. Bitki Biyoteknolojisi I. Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları |
| 2. | Máthé Á. (eds) 2015. Dünyadaki tıbbi ve aromatik bitkiler. Springer, Dordrecht |
| 3. | Rehm, H.J., Reed, G. 2008. Biyoteknoloji: Sekonder Metabolizma Ürünleri, Cilt 7, Wiley Company |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 6 | 3 | 126 |
| Ödev | 2 | 4 | 1 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 |