
| Ders Kodu | : CSAG502 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Çevre bilimini ilgilendiren temel alanlardan biyoloji, ekoloji, klimatoloji gibi temel bilimler şeklinde doğa ve çevreye ilişkin kavram ve tanımlar verildikten sonra; doğa ve insan kaynaklı çeşitli çevre sorunlarının ortaya çıkış süreçleri ve bu süreçlerdeki önemli noktalar, bu süreçlerin kısa vade ve uzun vadede yarattığı etkiler ve mevcut olan bu sorunlara getirilebilecek farklı bilimsel çözüm yolları verilmesini amaçlanmaktadır.
Çevre bilimini ilgilendiren temel alanlardan doğa ve çevreye ilişkin kavram ve tanımların verilmesi Doğa ve insan kaynaklı çeşitli çevre sorunlarının ortaya çıkış süreçleri ve bu süreçlerdeki önemli noktalar Çevre sorunlarının kısa vade ve uzun vadede yarattığı etkiler Mevcut olan çevre sorunlara getirilebilecek farklı bilimsel çözüm yolları verilmesini amaçlanmaktadır
| Doç. Dr. Belgin YILDIRIM |
| 1. | Çevre sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahip olabilme |
| 2. | Teknolojinin güncel yöntemlerini, tekniklerini, cihazlarını kullanarak, tedavi etme, bakım verme, eğitim verme konusunda bilgi sahibi olabilme |
| 3. | Çevre sağlığı organizasyonu ve yönetiminde etkin görev üstlenebilme |
| 4. | Çevre sağlığı ile ilgili sorunları bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
| 5. | Çevre etik, politika ve planlama, bilişim sistemleri, mesleki yabancı dil, finansman ve aracı kuruluşlar konusunda teorik ve pratik bilgi edinme |
| 6. | Bilimsel araştırmalar için yeni projeler üretme, yürütme ve sonuçlandırma becerilerine sahip olabilme |
| 7. | Araştırmaları uygun istatistiksel yöntemler kullanarak yorumlayabilme, yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlayabilme/bilimsel toplantılarda sunabilme |
| 8. | Çevre sağlığı, çevre sağlığının tarihsel gelişimi ve ekonomik boyutu hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme |
| 9. | Çevrenin bozulma etkileri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme |
| 10. | Çevre sağlığı alanında hizmet veren kuruluşlarda stratejik yönetim, pazarlama, performans yönetimi, kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi konularında uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olabilme |
| 1. | Prof. Dr. Emine Didem EVCİ KİRAZ’un basılmamış ders notları |
| 2. | What is global health?, Global Health Action 2010, 3: 5142 - DOI: 10.3402/gha.v3i0.5142 |
| 3. | Health, D. H., & Constitution, T. (n.d.). Global Health and Health Transitions |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 2 | 32 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 38 | 2 | 40 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |