
| Ders Kodu | : CSAG504 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu ders yaşadığımız dünya ve özellikleri, çevre ve çevre ile İlgili kavramlar- çevre ve korunması ile İlgili tarihsel gelişim, insan ve çevre ilişkisi, çevre ve kültür ilişkisi, sürdürülebilirlik, çevre eğitiminin anlaşılmasını amaçlar.
Çevrenin eğitiminin tanımı, çevre ile ilgili kavramlar, çevre ve korunması ile ilgili tarihsel gelişim, insan ve çevre ilişkisi, çevre ve kültür ilişkisi, tarihçesi ve yapıları hakkında bilgiler, çevre eğitimi yöntemler.
| Doç. Dr. Belgin YILDIRIM |
| 1. | Çevre sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahip olabilme, |
| 2. | Çevre sağlığı ile ilgili sorunları bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
| 3. | Bilimsel araştırmalar için yeni projeler üretme, yürütme ve sonuçlandırma becerilerine sahip olabilme, |
| 4. | Çevre sağlığı, çevre sağlığının tarihsel gelişimi ve ekonomik boyutu hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme, |
| 5. | Çevrenin bozulma etkileri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme, |
| 6. | Çevre sağlığı alanında hizmet veren kuruluşlarda stratejik yönetim, pazarlama, performans yönetimi, kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi konularında uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olabilme, |
| 7. | Kültürler arası farklılıkları, ulusal ve uluslararası sağlık mevzuatını ve hasta haklarını ve kendi haklarını bilir, yorumlar ve uygulamaya aktarma becerisi kazanabilme, |
| 8. | Çevre etik, politika ve planlama, bilişim sistemleri, mesleki yabancı dil, finansman ve aracı kuruluşlar konusunda teorik ve pratik bilgi edinme, |
| 9. | Sağlık alanında temel kavram, terminoloji ve tamamlayıcı tıp hakkında bilgi sahibi olabilme |
| 10. | Çevre okur yazarlığa sahip olabilme |
| 1. | Orçun B. (Ed.)Çevre Eğitimi, Pegem Yayıncılık, 2014, 4.Baskı |
| 2. | Ada S., Baysal Z.N., Şahenk Erkan S.S. Çeşitli Boyutları İle Çevre Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2017. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %35 |
| Ödev | 3 | %45 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 2 | 22 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 48 | 2 | 50 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |