
| Ders Kodu | : CSAG511 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 9 |
Çevre etiği, doğal yaşam ve yerküre ile insan arasındaki ilişkiyi etik olarak düşünmeye ve bu sayede önem taşıyan tarihi, kültürel ve doğal değerler hakkında karar verirken sorumluluk duygusuyla davranma bilinci kazandırılması
Etik nedir? Etik çeşitleri ve bunların ilgi alanları. Çevre etiği ve çevre etiğinin insan ve çevre için önemi. Örnek olay incelemeleri ile öğrencilerin çevreye karşı değer yargılarının geliştirilmesi
| Prof. Dr. Mehmet Dinçer BİLGİN |
| 1. | Çevre sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahip olabilme, |
| 2. | Çevre sağlığı ile ilgili sorunları bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
| 3. | Bilimsel araştırmalar için yeni projeler üretme, yürütme ve sonuçlandırma becerilerine sahip olabilme, |
| 4. | Çevre sağlığı, çevre sağlığının tarihsel gelişimi ve ekonomik boyutu hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olabilme, |
| 5. | Çevre etik, politika ve planlama, bilişim sistemleri, mesleki yabancı dil, finansman ve aracı kuruluşlar konusunda teorik ve pratik bilgi edinme |
| 6. | Çevre sağlığı alanında hizmet veren kuruluşlarda stratejik yönetim, pazarlama, performans yönetimi, kalite yönetimi ve insan kaynakları yönetimi konularında uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olabilme, |
| 7. | Kültürler arası farklılıkları, ulusal ve uluslararası sağlık mevzuatını ve hasta haklarını ve kendi haklarını bilir, yorumlar ve uygulamaya aktarma becerisi kazanabilme, |
| 8. | Çevre etik, politika ve planlama, bilişim sistemleri, mesleki yabancı dil, finansman ve aracı kuruluşlar konusunda teorik ve pratik bilgi edinme, |
| 9. | Sağlık alanında temel kavram, terminoloji ve tamamlayıcı tıp hakkında bilgi sahibi olabilme, |
| 10. | Çevre okur yazarlığa sahip olabilme. |
| 1. | Çevre Etiği, Ortaya çıkışı, Gelişimi ve Sonuçları, Selim KILIÇ, Orion Yayınları |
| 2. | Josephs. D. Res Jardins, Çevre Etiği-Çevre Felsefesine Giriş, Çev: Ruşen Keleş, İmge Kitabevi, İstanbul, 2006 |
| 3. | Contemporary Debates in Appiled Ethics, Edt. Andrew I. Cohen& Christopher Heath Wellman,Blackwell Publ., USA, 2005. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 95 | 2 | 97 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 98 | 2 | 100 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 225 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
OÇ-6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-7 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-8 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 |
OÇ-9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-10 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |