
| Ders Kodu | : TRÖ507 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, Türkçe öğretim programları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak, güncel programın uygulanışı hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak ve Türkçe öğretim programlarını eleştirel bakış açısıyla değerlendirmektir.
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi, güncel Türkçe dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler, öğrenme ve alt öğrenme alanları, kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi, kademeler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, ölçme değerlendirme yaklaşımı, öğretmen yeterlilikleri.
| Prof. Dr. Hatice GÜNEŞ |
| 1. | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklama |
| 2. | Tarihsel süreç içinde Türkçe öğretim programlarının gelişimini ve değişimini değerlendirme |
| 3. | Güncel Türkçe öğretim programını benimsenen temel yaklaşım bakımından değerlendirme |
| 4. | Güncel Türkçe öğretim programını öğrenme alanları ve bunlara yönelik kazanımlar bakımından değerlendirme |
| 5. | Güncel Türkçe öğretim programını diğer disiplinlerle ilişkilendirme |
| 6. | Güncel Türkçe öğretim programını ölçme ve değerlendirme yaklaşımları bakımından değerlendirme |
| 7. | Güncel Türkçe öğretim programını öğretmen yeterlilikleri çerçevesinde değerlendirme |
| 1. | Millî Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim. |
| 2. | Millî Eğitim Bakanlığı (2015). İlköğretim Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim. |
| 3. | Millî Eğitim Bakanlığı (2019). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim. |
| 4. | Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2014). Eğitim programı temeller, ilkeler, sorunlar. (çev. ed. A. Arı). Konya: Eğitim. |
| 5. | Temizyürek, F. ve Balcı, A. (2006). Cumhuriyet dönemi ilköğretim okulları Türkçe programları. Ankara: Nobel. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 5 | 3 | 96 |
| Ödev | 2 | 5 | 3 | 16 |
| Dönem Ödevi | 1 | 5 | 0 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | ||||||||
OÇ-3 | 5 | |||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | |||||||||
OÇ-6 | 5 | |||||||||
OÇ-7 | 5 | |||||||||