Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Türkçe Öğretim Programları ve Program Geliştirme
Ders Kodu: TRÖ507
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bu dersin amacı, Türkçe öğretim programları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak, güncel programın uygulanışı hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmak ve Türkçe öğretim programlarını eleştirel bakış açısıyla değerlendirmektir.

Özet İçerik

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi, güncel Türkçe dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler, öğrenme ve alt öğrenme alanları, kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi, kademeler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, ölçme değerlendirme yaklaşımı, öğretmen yeterlilikleri.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Hatice GÜNEŞ
Öğrenme Çıktıları
1.Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklama
2.Tarihsel süreç içinde Türkçe öğretim programlarının gelişimini ve değişimini değerlendirme
3.Güncel Türkçe öğretim programını benimsenen temel yaklaşım bakımından değerlendirme
4.Güncel Türkçe öğretim programını öğrenme alanları ve bunlara yönelik kazanımlar bakımından değerlendirme
5.Güncel Türkçe öğretim programını diğer disiplinlerle ilişkilendirme
6.Güncel Türkçe öğretim programını ölçme ve değerlendirme yaklaşımları bakımından değerlendirme
7.Güncel Türkçe öğretim programını öğretmen yeterlilikleri çerçevesinde değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Millî Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim.
2.Millî Eğitim Bakanlığı (2015). İlköğretim Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim.
3.Millî Eğitim Bakanlığı (2019). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Millî Eğitim.
4.Ornstein, A. C. ve Hunkins, F. P. (2014). Eğitim programı temeller, ilkeler, sorunlar. (çev. ed. A. Arı). Konya: Eğitim.
5.Temizyürek, F. ve Balcı, A. (2006). Cumhuriyet dönemi ilköğretim okulları Türkçe programları. Ankara: Nobel.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Program kavramı hakkında genel bilgi
2. Hafta - Teorik
Genel amaç, amaç, kazanım, program değerlendirme
3. Hafta - Teorik
Türkçe öğretiminin tarihçesi
4. Hafta - Teorik
Türkçe öğretiminin tarihçesi
5. Hafta - Teorik
1924 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
6. Hafta - Teorik
1929 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
7. Hafta - Teorik
1931-1932 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
8. Hafta - Teorik
1938 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
1949 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
10. Hafta - Teorik
1962 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
11. Hafta - Teorik
1981 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
12. Hafta - Teorik
2005 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
13. Hafta - Teorik
2015 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
14. Hafta - Teorik
2017 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders125396
Ödev25316
Dönem Ödevi1505
Ara Sınav1224
Dönem Sonu Sınavı1224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
OÇ-2
5
4
OÇ-3
5
OÇ-4
4
5
OÇ-5
5
OÇ-6
5
OÇ-7
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026