
| Ders Kodu | : TRÖ509 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, Türkçe öğretimi alanındaki güncel yaklaşımları ve yöntemleri, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Türkçe öğretiminde kullanılan çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlkokul Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları gibi Türkçe Öğretimine ilişkin tüm konularda yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ders kapsamında incelenecektir.
| Prof. Dr. Nuri KARASAKALOĞLU |
| 1. | İletişimsel ve öğrenci merkezli dil öğretimi yaklaşımlarının/yöntemlerinin neler olduğunu söyleyebilme |
| 2. | Dil öğretimi yaklaşımlarını/yöntemlerini birbiriyle karşılaştırabilme |
| 3. | Dil öğretimi yaklaşımlarında/yöntemlerinde kullanılan etkinlik ve materyal türlerinin hangi amaçlarla kullanıldıklarını söyleyebilme |
| 4. | Türkçe öğretiminde en iyi yaklaşımların/yöntemlerin hangileri olduğunu gerekçeleriyle tartışabilme |
| 5. | Temel dil becerilerinin öğretimi ve geliştirilmesinde kullanılması gereken yaklaşım/modelleri seçebilme |
| 1. | Ö. Demirel ve M. Şahinel (2006), Türkçe Öğretimi, PegemA Yayınları. |
| 2. | Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Hasırcı, S. (2016). Türkçe Öğretimi, Anı Yayıncılık. |
| 3. | Güneş, F. (2019). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Yöntemler, Pegem Akademi. |
| 4. | Yalçın, A. (2018), Türkçenin Öğretimi Yöntemleri, Akçağ Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 5 | 3 | 96 |
| Ödev | 2 | 5 | 3 | 16 |
| Dönem Ödevi | 1 | 5 | 0 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | ||||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | ||||||||