
| Ders Kodu | : EPÖ563 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Hem akademik açıdan başarılı ve hem de temel değerleri benimsemiş bireylerin yetiştirilmesidir.
Bireyin kendine özgü yapısı, insanın kendisine, çevresindekilere, genel olarak topluma karşı tavırlarını belirleyen karakter ve değerleri, değerler eğitimi bilgisi, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal gelişime katkısı, tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi, programlarda değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
| Doç. Dr. Beste DİNÇER |
| 1. | Değerler eğitiminin kişisel gelişimine katkısının farkına varabilme |
| 2. | Değerler eğitimine ilişkin yapılmış çalışmaları inceleyebilme |
| 3. | Değerler eğitiminin tarihsel gelişimini kavrayabilme |
| 4. | Değerler eğitiminde aile, okul ve akranların rolünü açıklayabilme |
| 5. | Programlarda değerler eğitimiyle ilgili konuları ayırt edebilme |
| 1. | Bridge, B. (2003). Siz olsaydınız ne yapardınız?/Etnik değerler eğitimi. İstanbul: Beyaz Yayınları |
| 2. | Çağlayan, A. (2005). Ahlak pusulası=ahlak ve değerler eğitimi. İstanbul: Dem Değerler Eğitimi Merkezi |
| 3. | Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 4 | 2 | 4 | 24 |
| Okuma | 5 | 2 | 5 | 35 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 2 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 2 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 130 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |