
| Ders Kodu | : EPÖ576 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu derste, eğitimde etkili olan öğretmen özellikleri hakkında bilgi ve farkındalık sahibi olunması hedeflenmektedir.
Bu ders, etkili öğretmen özellikleri ve rollerini teorik çerçevelerde ele alarak, öğretmenlerin mesleki yeterliklerini geliştirmeyi ve öğrenenlere üst düzey düşünme becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Öğretmen davranışları, eğitim-öğretim ilkeleri, öğretim stratejileri, dijital yeterlilikler ve Türkiye'deki öğretmen eğitimi gibi konular işlenirken, teknoloji destekli değerlendirme ve biçimlendirici öğrenme modeli gibi güncel yaklaşımlar da ele alınacaktır. Ders, öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
| Dr. Öğr. Üyesi Betül ALTAY ÖZTÜRK |
| 1. | Öğretmende olması gereken nitelikleri açıklayabilme |
| 2. | Sınıf içi öğrenme öğretme sürecinde etkin olabilme |
| 3. | Bir öğretmen olarak kendi eksiklerinin farkına varabilme |
| 4. | Öğretmenlik yeterliliğindeki eksiklikleri giderebilme |
| 5. | Öğrenenlerde üst düzey düşünmeyi sağlayabilme yollarının farkına varma |
| 1. | Demirel, Ö. (2020). Öğretme sanatı: Öğretim ilke ve yöntemleri (26. baskı). Pegem Akademi. |
| 2. | Şişman, M. (2021). Öğretmenliğe giriş (16. baskı). Pegem Akademi. |
| 3. | Selçuk, Z. (2021). Sınıf içi rehberlik (15. baskı). Nobel Akademik Yayıncılık. |
| 4. | Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers: Maximizing impact on learning. Routledge. |
| 5. | Marzano, R. J. (2007). The art and science of teaching: A comprehensive framework for effective instruction. ASCD. |
| 6. | Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4–14. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 8 | 2 | 2 | 32 |
| Okuma | 8 | 0 | 3 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |