
| Ders Kodu | : EPÖ702 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 0 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 10 |
Projenin ne olduğunu ve bir projenin nasıl hazırlanacağını kavramak
Proje nedir? Proje tabanlı öğrenme nedir? Okullarda proje uygulamaları, Eğitimde proje nasıl hazırlanır? (Eğitimde proje konusu seçmek; projeye ilişkin bilgi toplamak; projenin tanımlanması; projenin yürütülmesi; projenin değerlendirilmesi ve rapor yazımı) proje çalışmalarının özellikleri; proje değerlendirme ölçütleri, proje çalışması sonuç raporu örnekleri, proje çalışması başvuru örnekleri (örnek proje)
| Doç. Dr. Beste DİNÇER |
| Doç. Dr. Mehmet ALTIN |
| 1. | Bilimsel bir konuda araştırma yapma becerisi kazanır. |
| 2. | Eğitim ile ilgili konularda var olan bilgisini geliştirir. |
| 3. | Günlük yaşamda karşılaştığı problemlere çözüm önerisi üreterek çözüme kavuşturabilme becerisi kazanır. |
| 4. | Yaptığı araştırmalarda etik ve değerlere önem verir. |
| 5. | Yapılan araştırmayı uygun bir şekilde raporlaştırır. |
| 1. | Özden, Yüksel. Öğrenme ve Öğretme 3. Baskı, Ankara: Pegem Yayıncılık, 1999. |
| 2. | Saban, Ahmet. Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2000 |
| 3. | Yurdakul, B. “Yapılandırmacılık” Eğitimde Yeni Yönelimler Ed. Özcan Demirel, Ankara: PegemA Yayıncılık, 2005. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Proje | 1 | %100 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Ders | 15 | 0 | 2 | 30 |
| Proje | 1 | 50 | 20 | 70 |
| Okuma | 14 | 0 | 5 | 70 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 4 | 80 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 250 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |