
| Ders Kodu | : EPÖ510 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı farklı alanlardan eğitimcilere eleştirel, yaratıcı, yansııtıcı düşünme vb. düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceği çerçevesinde eğitimi daha çağdaş ve geniş bir vizyon çerçevesinde değerlendirmelerini sağlamaktır.
Öğrenci ufkunu geliştirmeye yönelik düşünme becerileri, düşünme öğretiminde çağdaş yönelimler; düşünme kavramı, düşünmeye duyulan gereksinim, düşünmenin boyutları; bilişsel farkındalık; yaratıcı, yansıtıcı ve eleştirel düşünme; mikro ve makro düşünme beceri ve süreçleri; düşünme eğitiminde yeni yaklaşımlar
| Doç. Dr. Beste DİNÇER |
| 1. | Düşünme, sorgulama, tartışma, sonuca ulaşma, çıkarsama yapma, risk alma ve fikirlerini açıklayabilme becerilerini kazanabilme |
| 2. | Düşünme yollarının farkına varabilme |
| 3. | Eleştirel düşünme becerisi kazanabilme |
| 4. | Farklı düşüncelere saygı duyabilme |
| 5. | Düşünürken milli ve manevi değerleri göz önünde bulundurabilme |
| 1. | Bruner, J. (1966). Toward a theory of instruction. Cambridge, MA: Harvard University Press. |
| 2. | Dewey, J. (1916). Democracy and education . New York: Macmillan. |
| 3. | Gardner, H. (1983). Frames of mind: The theory of multiple intelligences . New York: Basic Books |
| 4. | Saban, A. (2004). Öğrenme öğretme süreci (3. baskı). Ankara: Nobel yayınları |
| 5. | Demirel, Ö. (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. baskı). Ankara: PegemA |
| 6. | Karadeniz, A. (2006). Liselerde eleştirel düşünme eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilim-leri Enstitüsü, Ankara. |
| 7. | Ülger, M. (2012). Düşünme eğitimi dersi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 146, 67-72. |
| 8. | Mutlu, E., & Aktan, E. (2011). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DÜŞÜNME EĞİTİMİ İLE İLGİLİ TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4). |
| 9. | Korkmaz, Ö., & Yeşİl, R. (2009). Öğretim kademelerine göre öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2). |
| 10. | Ekinci, Ö., & Aybek, B. (2010). Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2). |
| 11. | Çetingöz, D. (2002). Okul öncesi eğitimi öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişiminin incelenmesi. Unpublished master thesis. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %30 |
| Ödev | 1 | %20 |
| Dönem Ödevi | 1 | %30 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 8 | 0 | 1 | 8 |
| Proje | 1 | 0 | 8 | 8 |
| Okuma | 3 | 3 | 2 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 2 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 3 | 18 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |