
| Ders Kodu | : EPÖ585 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin sonunda öğrenenler; • program geliştirme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlar. • program değerlendirmenin tarihsel sürecini ve gelişimini analiz eder. • program değerlendirmenin Türkiye’deki tarihsel gelişimini açıklar. • program değerlendirmede kullanılan nicel ve nitel yöntemlerin farklarını karşılaştırır. • program değerlendirme modellerini sınıflar. • program değerlendirme modellerini karşılaştırır. • bir eğitim programının değerlendirilmesi ile ilgili işlemleri planlar. • kendi branşlarında bir program değerlendirme taslağı hazırlar. • program değerlendirme modellerini farklı açılardan eleştirir.
Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme kavramları, kuramsal temeller, eğitim programlarının değerlendirilmesinde araştırma problemleri, program değerlendirme yaklaşımları, ürüne ve erişiye bakarak program değerlendirme, programın öğelerine dönük değerlendirme, program değerlendirmede kullanılan veri türleri, program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri, veri toplama araçları, ölçme araçlarının güvenirlik ve geçerliğinin sağlanması, program değerlendirmede verilerin analizi ve yorumu