
| Ders Kodu | : BİO573 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.
Bilgi, Bilim ve temel kavramlar, araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, araştırma basamakları, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri ve analizi, araştırma basamaklarının yorumlanması ve raporlaştırılması ve bilimsel araştırmalarda etik kurallar
| Doç. Dr. Tülay ÇELİK |
| 1. | Araştırmanın kuramsal temelleri ve kavramlarını öğrenir |
| 2. | Bilimsel araştırma süreci içinde kalarak araştırma yapmayı öğrenir |
| 3. | Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri ile kavrayabilir |
| 4. | Bilimsel bir araştırmayı tasarlayabilmek ve etik kurallarına uygun biçimde yapabilir |
| 5. | Bilimsel araştırma raporunu yazmayı (içerik ve düzenleme, gibi) ve düzenlemeyi öğrenir |
| 1. | Büyüköztürk, Ş. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara |
| 2. | Cohen, J. & Cohen, P. (1983). Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd ed., New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers |
| 3. | Creswell, J. W. (2014). Nitel, Nicel Araştırma Deseni ve Karma Yöntem Yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir), Eğiten Kitap, Ankara. |
| 4. | Çepni, S. (2012). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. 6. Baskı. Süzer Kitap Kırtasiye, Trabzon |
| 5. | Day, R.A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev.: G. A. Altay). TÜBİTAK, Ankara. |
| 6. | Frankel, J.R. and Wallen, N.E. (1996). How to Design and Evaluate Research in Education, 3rd ed., New York, USA, Mc Grawhill, Inc |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 2 | 22 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 2 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 156 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |