
| Ders Kodu | : BİO560 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Biyolojik zenginliğimizin az bilinen üyeleri olan Biryofitlerin (Karayosunları, ciğerotları, boynuzluciğerotları) kullanım alanlarının öğrenilmesi
Günümüzde biryofitlerin kullanımı, farmokolojik ürünlerde, endüstriyel alanlarda, biyoindikatör olarak, çiçekçilik sektörü ve ev süslemelerinde, Japon süsleme sanatı ve bahçelerine kadar çeşitlilik göstermektedir. Bu kapsamda biryofitlerin güncel ve geçmişteki kullanımları detaylı olarak öğretilecektir.
| Prof. Dr. Mesut KIRMACI |
| 1. | Biryofitlerin kullanımlarının geçmişini tanımlayabilir |
| 2. | Biryofitlerin ekolojik kullanımlarını kavrayabilir |
| 3. | Biryofitlerin medikal olarak kullanımlarını kavrayabilir |
| 4. | Biryofitlerin peyzajda kullanımlarını kavrayabilir |
| 5. | Biryofitlerin dekorasyonda kullanımlarını kavrayabilir |
| 6. | Biryofitlerin yakıt olarak kullanımlarını kavrayabilir |
| 1. | GLIME, J. M. 2007. Economic and Ethnic Uses of Bryophytes (in Bryophyte Ecology). http://www.bryoecol.mtu.edu/ |
| 2. | Saxena, DK and Harinder. 2004. Uses of Bryophytes. Resonance |
| 3. | HALLINGBÄCK, T. and HODGETTS, N. 2000. Mosses, Liverworts, and Hornworts. IUCN/SSC Bryophyte Specialist Group |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Arazi Çalışması | 4 | 0 | 5 | 20 |
| Okuma | 15 | 3 | 2 | 75 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 2 | 22 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 2 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 195 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
OÇ-2 | ||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-6 | ||||||||||