
| Ders Kodu | : İKP631 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Çeşitli alternatifler arasından en iyisini seçmenin söz konusu olduğu, gerçek hayatta da çok sık karşılaşılan optimizasyon problemlerini modelleyebilmek ve çözebilmek için bakış açısı ve yöntemler vererek ileri optimizasyon konularında yapacakları çalışmalar için öğrencilere gereken altyapıyı oluşturmak.
Optimizasyona Giriş, Konveks Analiz, Optimallik koşulları ve Dualite, Kısıtsız Problemler, Eşitsizlik Kısıtlı Problemler, Eşitsizlik ve Eşitlik Kısıtlı Problemler, Kısıtlı Problemler İçin İkinci Mertebeden Gerek ve Yeter Optimallik Koşulları, Lagrangian Dualite ve Semer Noktası Optimallik Koşulları, Algoritmalar ve Yakınsaklıkları, Uygulama Alanlarında Optimizasyon Problemleri.
| Dr. Öğr. Üyesi Yılmaz ERDEM |
| 1. | Students will produce a solution for real-world problem successfully that is timely, accurate, flexible, economical, reliable, and easy to understand and use. |
| 2. | Öğrenciler matematiksel optimizasyon tekniklerinin nasıl işlediğini öğreneceklerdir. |
| 3. | Öğrenciler tekniklerin sınırlandırmalarını, varsayımlarını, ve tekniklerin özel uygulama alanlarını tanıyacaklardır. |
| 4. | Öğrenciler matematiksel modelleri çözme becerisini kazanacaklardır. |
| 5. | Öğrenciler gerçek hayattaki problemlere zaman kazandıran, eksiksiz, esnek, ekonomik, güvenilir, kolay anlaşılır ve kullanımı kolay çözümler üreteceklerdir. |
| 1. | Mokhtar S. Bazaraa, Hanif D. Sherali, C. M. Shetty, Nonlinear Programming: Theory and Algorithms, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2006. |
| 2. | Edwin K. P. Chong and Stanislaw H. Żak, An Introduction to Optimization, Second Edition, Wiley-Interscience Series in Discrete Mathematics and Optimization, John Wiley |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |