
| Ders Kodu | : ZBY631 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Bu dersin amacı, ülkemizin gen kaynakları ve tarım bitkileri hakkında bilgi vermek, bitkilerin toplanması, muhafazası ve korunması hakkında bilgi vermek. Tarım ve biyoteknoloji açısından genetik kaynaklar ve öneminin öğrenilmesi. Genetik kaynakların korunmasına yönelik in situ ve ex situ koruma çalışmaları hakkında bilgi vermek.
Gen kaynaklarımız ve tarımsal önemi, gen ve tohum bankaları. Gen kaynaklarının muhafazası ve korunma yöntemleri. Bitki ıslahı açısından gen kaynaklarının önemi, in situ ve ex situ koruma.
| Prof. Dr. Yelda EMEK |
| 1. | Bitki gen kaynaklarının önemini kavrar |
| 2. | Gen bankaları ve işlevlerini öğrenir |
| 3. | Gen kaynaklarının muhafazasını ve yönetimini öğrenir |
| 4. | Gen kaynaklarının bitki ıslahı açısından önemini ve kullanımını öğrenir. |
| 5. | Bitki biyoteknolojisi çalışmalarında gen kaynaklarının önemini kavrar. |
| 1. | Frankel, D.H., Bennett, E. 1970. Bitkilerdeki Genetik Kaynaklar - Bunların Keşfi ve Korunması. IBP Handbook No:11, 554 pp |
| 2. | Tan, A. 2010. Türkiye Tarım ve Gıda İçin Bitki Genetik Kaynaklarının Durumu. ISBN 978-975-407-292-1, No: 41, 158 s. |
| 3. | Şehirali, S. And Özgen, A. M. 2012. Bitkisel Gen Kaynakları. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayın No: 557, Ders Kitabı: 1605, 245 s. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 3 | 112 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 1 | 9 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |