
| Ders Kodu | : SBUI610 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Derste politik ve hukuki açılardan insan haklarının uluslararası boyutunun kavranması, uluslararası insan hakları kurumlarının ve sözleşmelerinin incelenmesi, insan haklarına dair sorunlu alanları incelenmesi ve insan haklarının geleceğine dair varsayımlar kurulması amaçlanmaktadır.
İnsan haklarının felsefi temelleri, tarihsel dönüm noktaları, uluslararası sistemde insan haklarının yeri, küresel ve bölgesel insan hakları sözleşmeleri, insancıl müdahale, insancıl hukuk ve güncel tartışmalar.
| Dr. Öğr. Üyesi Cemal Alpgiray BÖLÜCEK |
| 1. | İnsan hakları kavramının tarihi gelişimini bilmek. |
| 2. | İnsan haklarının düşünsel temellerini anlamak. |
| 3. | İnsan hakları ihlalleri konusunda duyarlı olmak. |
| 4. | İnsan haklarının uluslararası boyutunu öğrenmek. |
| 5. | İnsan hakları alanındaki güncel tartışmaları öğrenmek. |
| 1. | Doğan, İ, 2002 ;Vatandaşlık, Demokrası ve İnsan Hakları,Ankara. Kepenekçi,Y.K, 2000; İnsan Hakları Eğitimi, Ankara. |
| 2. | Doğan, İ.(2007). Modern Toplumda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları, "İnsan Haklarının Kültürel Temelleri". Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
| 3. | Anar, E. (1996 ). İnsan Hakları Tarihi. İstanbul. |
| 4. | BM insan hakları sözleşmeleri |
| 5. | Avrupa insan hakları sözleşmeleri ve diğer hukuki metinler |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 3 | 3 | 90 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |