
| Ders Kodu | : ZPM606 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
İklim değişikliği sorununun önemini kavramak; Peyzaj planlama alanında enerji etkinliği ve iklim konforu ile ilgili faktörleri tanıtmak, enerji etkinliği ve iklim konforunun artırılması ile ilgili yöntem ve analizleri ve yeni gelişmeleri tanıtarak, küresel iklim değişikliğinin azaltmaya yönelik peyzaj mimarlığı meslek disiplinin görev ve sorumluluklarının anlatılması; iklime daha duyarlı bir plancı perspektifi kazandırmaktır.
İklim, enerji ve enerji kaynakları; İklimsel verilerin (Güneş ışınımı, rüzgâr, hava sıcaklığı, hava nemi vb.) değişimine neden olabilecek doğal ve yapay çevre faktörleri; Peyzaj elemanları ile mikro-klima arasındaki etkileşim; Kentsel ısı adası olgusu ve ölçme yöntemleri; Enerji etkin peyzaj tasarımında ve planlamasında bitkilerin rolü ve kullanımı; Peyzajda enerji ve mikroklima bileşenlerinin yönetimi.
| Doç. Dr. Ebru ERSOY TONYALOĞLU |
| 1. | İklim değişikliğine yönelik sorunları kavrayabilme |
| 2. | İklim dinamikleri, enerji ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı konularına hakim olma |
| 3. | Peyzaj planlama sürecinde mikro klima oluşturma ve yaşam konforunu artırmadaki rolünü anlama |
| 4. | İklim değişikliğini azaltmak için planlama ve teknolojideki yeni yaklaşımları öğrenebilme |
| 5. | İklim ve enerji ilişkileri açısından bir peyzajın nasıl yönetileceğini bilme |
| 1. | Droege, P. (2010). Climate Design: Design And Planning For The Age Of Climate Change |
| 2. | Davoudi, S., Crawford, J., & Mehmood, A. (Eds.). (2009). Planning for climate change: strategies for mitigation and adaptation for spatial planners. Earthscan. |
| 3. | Wilson, E., & Piper, J. (2010). Spatial planning and climate change. Routledge. |
| 4. | Sheppard, S. R. (2015). Making climate change visible: A critical role for landscape professionals. Landscape and Urban Planning, 142, 95-105. |
| 5. | Hilty, J. A., Chester, C. C., & Cross, M. S. (Eds.). (2012). Climate and conservation: landscape and seascape science, planning, and action (p. 392). Washington, DC: Island Press. |
| 6. | Weng, Q., Lub, D. & Schubrınga, L. (2004). Estimation of land surface temperature-vegetation abundance relationship for urban heat island studies. Remote Sensing of Environment, 89, 467-483. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 7 | 3 | 140 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 1 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 42 | 1 | 43 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 3 | ||||||
OÇ-2 | 2 | 3 | |||||||
OÇ-3 | 4 | ||||||||
OÇ-4 | 3 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | ||||||||