
| Ders Kodu | : TRH637 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Geçmişi öğrenen, günümüzü sentezleyip anlayan ve geleceği inşa edebilecek, kendini ve ülkesini bu anlamda geleceğe hazırlayan bireyler yetiştirmek. Tarihi anlamada ve onu bir stratejiye dönüştürmede teorisyen yetiştirmek, yeni strateji ve mantık ve metotlarını keşfetmek ve Tarihi stratejik bir akılla yorumlamak.
Türkiye’deki tarih anlayışı, Dünyada Annales ekolünün etkisiyle Ömer Lütfi Barkan’nın çalışmalarıyla daha analizci ve bilimsel bir nitelik kazanmıştı. Ancak mevcut değişen Dünya politikaları, devletlerin hatta devletler gibi hareket eden küresel sermayenin daha kompleks ve karmaşık, fuzzy bir mantıkla hareket etme stratejileri izlemeleri, bizlere başta Tarih bilimi olmak üzere tüm sosyal bilimlerde düz bir mantıkla hareket etmemeyi gerekli kılmaktadır. Çünkü bu süper güçler, geçmişi öğren, şu anı analiz et ve böylece geleceği inşa et yöntemiyle hareket etmekteler. Gelişmiş ülkelerde Tarih bilimi, tüm sosyal bilimlerin membaı olarak diğer bilimlere kaynaklık etmekteler. Onları farklı kılan şey, Tarih biliminde uyguladıkları metodolojilerin ve stratejilerinin farklılığıdır. Emperyalizmin tarihsel stratejilerini ve taktiklerini öğrenmek öğrencilere stratejik düşünme ve dünyayı daha iyi tanıma kabiliyeti verecektir.