
| Ders Kodu | : MİK602 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu dersin amacı, sistematik bakteri izolasyon ve identifikasyon yöntemleri hakkında bilgi vermektir
Mikrobiyolojik muayeneler için numune alma tekniği. Alınan numunelerin besiyerlerine ekimi. Saf kültürün izolasyonu. Saf kültürün mikroskopik ve makroskopik özelliklerinin incelenmesi. Saf kültürün kültürel özelliklerinin incelenmesi. Saf kültürün biyokimyasal özelliklerinin incelenmesi. Saf kültürün patogenezisinin incelenmesi. Saf kültürün serolojik özelliklerinin incelenmesi. Saf kültürün patojenite özelliklerinin incelenmesi.
| Prof. Dr. Uğur PARIN |
| 1. | Muayene için örnek alma hakkında bilgi sahibi olmak |
| 2. | Saf kültür izolasyon ve identifikasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| 3. | İzolasyon ve identifikasyonda biyokimyasal yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak |
| 4. | İzolasyon ve identifikasyonda moleküler yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak |
| 5. | Öğrenilen bu temel bilgileri kullanabilme yeteneği kazandırmak |
| 1. | Koneman's Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology |
| 2. | Bergey's manual of systematic bacteriology |
| 3. | Temel Mikrobiyoloji |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | %20 |
| Seminer | 4 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 4 | 5 | 2 | 28 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 8 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 1 | 26 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 151 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |