
| Ders Kodu | : TPR628 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Toprak, su gibi çevrede bulunan Acantomoeba spp, Naegleria spp gibi amiplerin morfolojileri, yaşam döngüleri, patolojik etkileri, oluşturduklar klinik tablolar ile örneklerden izolasyonu, kültürlerinin laboratuvar ortamında devam ettirilmesi, canlılıklarının takip edilmesi, moleküler tiplendirilmelerinin yapılması.
Toprak, su gibi çevrede bulunan Acantomoeba spp, Naegleria spp gibi amiplerin morfolojileri, yaşam döngüleri, patolojik etkileri, oluşturduklar klinik tablolar ile örneklerden izolasyonu, kültürlerinin laboratuvar ortamında devam ettirilmesi, canlılıklarının takip edilmesi, moleküler tiplendirilmelerinin yapılması.
| Prof. Dr. Hatice ERTABAKLAR |
| 1. | Özgür amipleri tanıyabilme, ayırt edebilme |
| 2. | Özgür amiplerin doğadan ve klinik örneklerden izole edebilme |
| 3. | Özgür amiplerin kültür ortamında üretebilme, moleküler ve morfolojik tiplendirmelerini yapabilme |
| 4. | Özgür amiplerde kullanılan ilaçları tanıma |
| 5. | Türkiye'de en çok görülen özgür amipler hakkında genel bilgiler |
| 1. | Garcia LS, Bruckner DA, 1993. Diagnostic Medical Parasitology. 2.Baskı. American Society for Microbiology. Washington, |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 0 | 3 | 45 |
| Seminer | 8 | 0 | 3 | 24 |
| Dönem Ödevi | 1 | 0 | 4 | 4 |
| Atöyle Çalışması | 15 | 0 | 3 | 45 |
| Kısa Sınav | 4 | 0 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 2 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
OÇ-2 | |||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||