
| Ders Kodu | : EPÖ632 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu derste öğrenenlere karakter eğitimine ilişkin temel bilgileri vermek, bireyin davranışlarının nedenlerini kişilik özellikleri, değerler açısından irdeleyebilmelerini sağlamak, öğrenenlerin saygı, güven, dürüstlük, özgürlük ve demokratik yaşam gibi kavramların karakter eğitimi ile ilişkisini ve önemini kavraması amaçlanmaktadır.
Karakter eğitiminin temelleri, temel kavramları, duygusal gelişim ve sosyal öğrenme kuramı, yurt dışındaki karakter eğitimi araştırmalarının derlenmesi, yurt içindeki karakter eğitimi araştırmalarının derlenmesi, Türkiye'de ilköğretim ve orta öğretim okullarında karakter eğitimine ilişkin açık ve örtük programdaki çalışmalar, etik, ahlak ve karakter kavramları, etik yaklaşımları, Türkiye’de karakter eğitimi, yurt dışında karakter eğitimi, karakter eğitimi programları
| Doç. Dr. Beste DİNÇER |
| 1. | Karakter eğitiminin temellerini açıklar. |
| 2. | Etik, Ahlak ve Karakter Kavramlarını Kavrar. |
| 3. | Kendisine ve topluma yarar sağlayacak evrensel değerlere ilişkin farkındalık kazanır. |
| 4. | Karakterin bireyin kendine özgü yapısı olduğunu ve onu diğerlerinden ayıran temel özellik olduğunu kavrar. |
| 5. | Çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak için istenen ideal insanı yetiştirmede karakter eğitiminin önemini kavrar. |
| 6. | Ülkede karakter eğitimi ile ilgili girişim ve uygulamaların özelliklerini analiz eder. |
| 7. | Karakter Eğitimi ile ilgili bir problemi bilimsel bir yaklaşımla çözmeye istek duyar. |
| 8. | Karakter eğitimi ile ilgili araştırma yapmaya istek duyar. |
| 1. | Damon, William. (2002) Bringing in a new era in character education. California: Hoovr Institute Press. |
| 2. | Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. |
| 3. | Türedi, H. (2008). Örtük programın eğitimdeki önemi yeri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. |
| 4. | Yıldırım, K. (2009). Türk sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin deneyimleri: fenomonolojik bir yaklaşım. Eğitim Araştırmaları-Eurasion Journal of Educational Research, 35, 165-184. |
| 5. | Erdem, A. R. (2003). Üniversite kültüründe önemli bir unsur: Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi,1 (4), 25-34. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 2 | 5 | 1 | 12 |
| Dönem Ödevi | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Okuma | 14 | 2 | 0 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 13 | 1 | 14 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 1 | 17 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 120 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
OÇ-3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-6 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-8 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 |