
| Ders Kodu | : EPÖ604 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin sonunda öğrenci; Etkili öğretimin düzenlenmesinde temel öğrenme ilkelerini kullanabilecek, Temel öğretme model ve kuramlarını kavrayabilecek, temel öğretme model ve stratejilerini etkili bir biçimde kullanabilecek, öğretim kuramlarını sınıf içinde nasıl kullanabileceğini kavrayabilecek ve çeşitli öğretme model ve stratejilerinin avantaj ve sınırlılıklarını değerlendirebilme becerisi kazanacaktır.
Öğretme konusuna ilişkin temel kavramlar, davranışçı, bilişselci, sosyal ve yapılandırmacı öğrenme kuramları, öğretim tasarım biçimleri ve tasarım modelleri. Bu teori, tasarım biçimi ve modelleri temelinde öğrenme-öğretme süreci planlama
| Prof. Dr. Ruken AKAR VURAL |
| 1. | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar |
| 2. | Öğretim kuram ve modellerini sınıflar |
| 3. | Öğretim modellerinin benzerlik ve farklılıklarını örneklerle açıklar |
| 4. | Öğretim modellerinin benzerlik ve farklılıklarını örneklerle açıklar |
| 5. | Seçilen bir öğretim modeline dayalı olarak öğretim tasarımı yapar |
| 6. | Seçilen bir öğretim modeline dayalı olarak gerçekleştirilen öğretim tasarımını uygular |
| 1. | Merill, M.D.,Tennyson, R.D., Posey, L.O. (1992) Instrutional Design Theory. Educational Technology Publications. Englewood Cliffs, New Jersey |
| 2. | Reigeluth, C.M. (1983) Instructional Design: What Is It and Why Is It? Instrutional Design Theories and Models. Ed: C.M.Reigeluth. Hillsdale, NJ: Lawrance Erlbaum Associates |
| 3. | Büyükalan Filiz, Sevil (Ed.2014) Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegema Yayıncılık. |
| 4. | Doğanay, Ahmet (ed.) (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegema Yayıncılık. |
| 5. | Duman, Bilal (2004). Öğrenme-öğretme kuramları ve süreç temelli öğretim. Anı Yayıncılık. |
| 6. | Barton, David and Tusting, (2011). Öğrenme kuramları ve yetişkin öğrenme modelleri. Çev. Ahmet Yıldız & Aylin Demirli. Dipnot Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %30 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Okuma | 14 | 4 | 0 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 120 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |