
| Ders Kodu | : EPÖ661 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Nitel araştırmanın etiği ve temele aldığı paradigmalar ışığında, bu araştırmanın kavramlarını, yöntem ve tekniklerini kullanarak bir araştırma sürecini gerçekleştirebilme
Nitel araştırma sürecinde etik sorunu ve etik konular, nitel araştırma tasarımının gelişimi, nitel araştırmada veri toplama, veri analizi ve yorumlamada öğrencinin nitel araştırmanın yöntem ve ilkeleri konusunda derinliğine bilgi edinmesi sağlanarak, nitel araştırmanın teorik temellerinin ve aynı zamanda bunun eğitim programı ve politikalarında nasıl uygulanacağına dair dersin içeriğinin oluşturulması
| Prof. Dr. Kerim GÜNDOĞDU |
| 1. | Nitel araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi |
| 2. | Araştırma geleneğindeki değişimi pozitivizm ve post pozitivist paradigmalar açısından yorumlayabilme |
| 3. | Bilimsel paradigmalardaki değişim ile araştırma geleneğindeki dönüşümü açıklayabilme |
| 4. | Bilimsel araştırma geleneği içinde nitel araştırmanın yerini ve önemini kavrayabilme |
| 5. | Nitel ve nicel araştırma tekniklerini belirli ölçütlere göre karşılaştırabilme |
| 6. | Nitel araştırma desenlerinin özelliklerini açıklayabilme |
| 7. | Nitel araştırma süreçlerinde araştırmacının rolünü tartışabilme |
| 8. | Nitel araştırmada örneklem seçme türleri ve ilkelerini kavrayabilme |
| 9. | Nitel araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini kavrayabilme |
| 10. | Nitel bir araştırmada alınması gereken etik önlemleri sıralayabilme |
| 11. | Nitel araştırma tekniklerini uygun bir örneklem üzerinde uygulayabilme |
| 12. | Nitel araştırmada kullanılan araçların geçerlik ve güvenirliğini sağlama yollarını kavrayabilme |
| 13. | Nitel veri analizini gerçekleştirebilme |
| 14. | Nitel desende gerçekleştirdiği bir araştırmayı raporlaştırabilme |
| 15. | Nitel araştırma deseninde yapılmış çalışmaları okumaktan zevk alma |
| 1. | Campoy, R. (2005). Case Study Analysis in the Classroom, Sage Publications. |
| 2. | Flick, U. (2002). An Introduction to Qualitative Research, Cromwell Pres Limited. |
| 3. | Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
| 4. | Hatch, J. A. (2002). Doing Qualitative Research in Education Settings. State University of New York Press. |
| 5. | Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, Bağlam. |
| 6. | Maxwell, A. J. (1996). Qualitative Research Design, Sage Publications. |
| 7. | May, T. (2002). Qualitative Research in Action, Sage Publications. |
| 8. | Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data, Sage Publication. |
| 9. | Weinberg, D. (2002). Qualitative Research Methods, Blackwell Publications Ltd. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %30 |
| Uygulama | 1 | %20 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %10 |
| Ödev | 1 | %10 |
| Rapor | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 14 | 0 | 4 | 56 |
| Dönem Ödevi | 3 | 0 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 3 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 4 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 120 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-10 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-11 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-13 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-14 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-15 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |