
| Ders Kodu | : EPÖ644 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Eleştirel teori ve eleştirel araştırmalar bağlamında, eğitim araştırmalarının değerlendirilmesi ve eleştirel eğitim araştırmanın yapılabilmesine ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Eleştirel teorisyenler ve görüşleri, eleştirel teorinin araştırmalara yansımaları, eleştirel teorinin eğitim araştırmalarına yansımaları, eleştirel eğitim araştırması planlama.
| Doç. Dr. Meltem ÇENGEL SCHOVILLE |
| 1. | Eleştirel teori kavramını açıklar. |
| 2. | Eleştirel teorisyenlerin görüşlerini özetler. |
| 3. | Eleştirel teorinin eğitim araştırmalarını yansımalarını yorumlar. |
| 4. | Eleştirel teoriye dayalı bir eğitim araştırması planlar. |
| 5. | Benimsediği eleştirel teori ve teorisyenleri savunur. |
| 1. | Journal of Critical Studies in Education. |
| 2. | Darder, A. (1991) Culture and Power in the Classroom: A Critical Foundation of Bicultural Education |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Okuma | 10 | 2 | 0 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 11 | 0 | 1 | 11 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |