| 1. | Eğitim programları ve öğretim alanındaki temel kavramları doğru kullanabilme |
| 2. | Eğitim programlarına etki eden felsefi, sosyal, tarihsel ve psikolojik temelleri kavrayabilme |
| 3. | Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının kuramsal temellerini analiz edebilme |
| 4. | Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirebilme |
| 5. | İşbirlikli biçimde, ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme |
| 6. | Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme |
| 7. | Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme |
| 8. | Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası akademik yayınları izleyebilme |
| 9. | Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken eğitim bilimleri alanındaki bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme |
| 10. | Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya istekli olma |
| 11. | Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer verebilme |