
| Ders Kodu | : YSB605 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bilim, araştırma, araştırma yöntemleri, veri toplama hakkında bilgi vermek ve uygulamak.
Bilimsel değeri olan bir araştırma ortaya koyabilmek için araştırmanın, bilimsel temellere uygun olarak kurgulanması ve yürütülmesi önemlidir. Ayrıca her bilim insanı etik ilkelere de uymalıdır.
| Prof. Dr. Filiz ADANA |
| 1. | Araştırma makalesinin verilerini uygun olarak kaydeder. |
| 2. | öğrenci araştırma makalesi tasarlayabilir. |
| 3. | öğrenci etkili hipotez kurabilir. |
| 4. | raporlandırma yapar |
| 5. | yayına yönlendirir |
| 1. | Ersoğan.S. Nahçivan N.Eskin N.(2014)Hemşirelikte araştırma yöntemi Hemşirelikte Araştırma.Nobel Tıp Kitapevi, Ankara |
| 2. | Karacan M.Usta A.(2021) Sağlık Alanında Bilimsel Makale Nasıl Yazılır Akademisyen Kitapevi.İstanbul |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama | 2 | %10 |
| Ödev | 2 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 5 | 19 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 2 | 22 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 2 | 42 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 |
OÇ-2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 |
OÇ-4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 3 |