
| Ders Kodu | : EBE636 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dersin amacı, öğrencinin kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller, mevcut bir klinik problem saptama, probleme uygun rehber bulma / geliştirme, kanıta dayalı rehberin klinik alanda uygulanması ve uygulama sonuçlarının değerlendirme bilgi ve becerisini sahip olmasını sağlamaktır
Bu ders, kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller, mevcut bir klinik problem saptama, probleme uygun rehber bulma / geliştirme, kanıta dayalı rehberin klinik alanda uygulanması ve uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi konularını içermektedir.
| Prof. Dr. Zekiye KARAÇAM |
| 1. | Kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesindeki stratejiler ve modelleri açıklayabilme |
| 2. | Mevcut bir klinik problemi saptayabilme |
| 3. | Klinik probleme uygun rehber seçebilme / geliştirebilme |
| 4. | Kanıta dayalı rehberi klinik alanda uygulayabilme |
| 5. | Uygulama sonuçlarını değerlendirebilme |
| 1. | Burns N, Grove SK. (2007) Understanding Nursing Research: Bilding an Evidence-Based Practice. Fourth Edn.,Elsevier, Chine. |
| 2. | Janelle W. (2012) KDIGO Anemia Guideline Supports Individualized Approach. Nephrology Times 5:9; 17-19. |
| 3. | Mark V., et al. (2007) Interventional Techniques: Evidence-based Practice Guidelines in the Management of Chronic Spinal Pain. Pain Physician, 10:7-111. |
| 4. | Connis RT., et al. (2000) The development of evidence-based clinical practice guidelines. International Journal of Technology Assessment in Health Care, 16:4, 1003–1012. |
| 5. | Shekelle PG, Woolf SH, Eccles M, Grimshaw J. (1999) Clinical guidelines: Developing guidelines. BMJ, 318:27; 593-6. |
| 6. | Turner T. Misso M, Claire H, Green S. (2008) Development of evidence-based clinical practice guidelines (CPGs): Comparing approaches. Implementation Science, 3:45, 1-8. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 10 | 4 | 2 | 60 |
| Seminer | 4 | 4 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 2 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 106 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||