
| Ders Kodu | : EBE641 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu ders öğrencinin, nitel ve nicel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramları tanımlamasını, araştırma önerisi için temel kavramları öğrenmesini, uygulamasını, okuduğu araştırmaların yöntemini anlamasını ve yorumlamasını sağlamayı amaçlar.
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri, özellikleri, hipotez kurma, örneklem sayısı belirleme, araştırma sürecinin aşamaları
| Doç. Dr. Keziban AMANAK |
| 1. | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini bilir |
| 2. | Nitel ve nicel bir araştırmayı planlar |
| 3. | Nitel ve nicel araştırma verilerini analiz eder ve yorumlar |
| 4. | Araştırma makalelerini okur, anlar ve eleştirir |
| 5. | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin kontrol listelerini bilir ve uygular. |
| 1. | Balso, M. D. ve Lewis, A. D. (2007). Recherche en SciencesHumainesuneInitiation a laMéthodologie, Modulo, Montréal (Québec) |
| 2. | Arıkan R, Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel, Ankara, 2011 |
| 3. | Day R A, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev: Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK, 2001 |
| 4. | Genç S Z, Bilimsel Araştırma Basamakları, Remzi Yayınevi, 2010 |
| 5. | Learn C A, Recherche Scientifique, Alberta Education, Canada, 2008 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 0 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 2 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 2 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-5 | |||||||||||||