
| Ders Kodu | : BSÖ669 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 7 |
Bu dersin amacı, spor ortamlarında ortaya çıkan etik sorunları çok boyutlu biçimde ele almak; etik karar verme süreçlerini, spor yöneticilerinin ve antrenörlerin karşılaştığı etik ikilemleri analiz etmek ve etik kodların uygulanabilirliğini değerlendirebilecek teorik ve pratik yeterlilik kazandırmaktır. Ayrıca, bireylerin kendi değer sistemlerini tanıyarak etik ilkeler çerçevesinde hareket etmeleri teşvik edilir.
Etik ve ahlak kavramları, etik türleri, spor alanında etik ilkeler ve ikilemler, etik kodlar, organizasyonel etik, etik karar verme süreçleri, Fair Play, doping ve ayrımcılık gibi etik dışı davranışların değerlendirilmesi, sporcu-antrenör-hakem ilişkilerinde etik sorunlar, örnek olay analizleri ve çözüm stratejileri.
| Prof. Dr. Mehmet ULUKAN |
| 1. | Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkları ileri düzeyde analiz eder. |
| 2. | Sporda karşılaşılan etik sorunları tanımlar ve yorumlar. |
| 3. | Etik karar verme süreçlerini kavrar ve model önerileri geliştirir. |
| 4. | Spor örgütlerinde etik dışı davranışlara karşı çözüm odaklı yaklaşım geliştirir. |
| 5. | Etik ilkeler ışığında sporcu, antrenör ve yönetici davranışlarını değerlendirir. |
| 1. | TUNCEL, S. (Ed.). (2023). Sporda Meslek Etiği. Efe Akademi Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 5 | 140 |
| Ödev | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 4 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 175 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | ||
OÇ-2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||
OÇ-3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | ||
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | |||