
| Ders Kodu | : BSÖ671 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 7 |
Egzersiz ve sporda, egzersize veya çevresel faktörlere bağlı olarak oluşan stres markerlarının fizyolojik temelleri ortaya konulması. Bu stres markerlarının egzersiz ve performans ile ilişkisi, hormonel ve fizyolojik yanıtlarının açıklanması.
Egzersize veya çevresel faktörlere bağlı olarak oluşan stres markerlarının, hormonal, dolaşımsal, solunumsal yanıtları. Dövüş ya da kaç teorisi; psikolojik ve fizyolojik ftrese benzer hormonal ve fizyolojik yanıtlar, normobarik-normoksik ortamda, hipobarik-hipoksik ortamda, sıcak ve soğuk ortamdaki egzersize stress markerlarının yanıtları.
| Prof. Dr. Mehmet ULUKAN |
| 1. | Psikolojik ve Fizyolojik Strese Benzer Hormonal Yanıtlar |
| 2. | Psikolojik ve Fizyolojik Strese Benzer Fizyolojik Yanıtlar |
| 3. | Beden Eğitimi, egzersiz ve spor ortamlarında kişiliğin rolünü açıklar. |
| 4. | Beden Eğitimi, Egzersiz ve Spor ortamlarında stres ve kaygının performansa etkisini açıklar. |
| 5. | Sporda kendi kendine konuşmanın performansa etkisini açıklar. |
| 1. | Ilgaz, A. (2023). Spor Psikolojisi. Spora Çok Yönlü Yaklaşım, 27. |
| 2. | Biçer, T. (2018). Yaşamda ve sporda doruk performans: Başarının zihinsel dinamikleri (Vol. 18). BEYAZ YAYINLARI. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 5 | 140 |
| Ödev | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 4 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 175 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | |||
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
OÇ-3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | ||
OÇ-4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | |
OÇ-5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||