
| Ders Kodu | : TRZM002 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Turistlerin seyahat etme kararlarını, tercihlerini ve satın alma süreçlerini etkileyen bireysel, kültürel, psikolojik ve sosyal faktörleri anlamaktır. Bu ders, turizm alanında faaliyet gösteren işletmelerin hedef kitlelerini daha iyi tanıyarak etkili pazarlama stratejileri geliştirmelerine yardımcı olmayı hedefler.
Bu ders, turistlerin karar alma sürecini etkileyen faktörleri analiz eder. İçeriğinde tüketici davranışı ile ilgili temel kavramlar, ihtiyaçlar ve motivasyonlar, algı, öğrenme, tutumlar, kültürel ve sosyal etkiler, seyahat motivasyonları, turist tipolojileri, satın alma süreci ve turizmde tüketici tatmini gibi konular yer alır. Ayrıca, tüketici davranışlarının turizm pazarlamasıyla ilişkisi incelenir.