
| Ders Kodu | : RYZ101 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Robotik ve Yapay Zeka dersinin amacı, öğrencilere endüstride kullanılan robotik sistemlerin tasarımı, iyileştirilmesi, temel seviye programlanması, çalışır durumda tutulması ve kurulumu ile yapay zeka alanındaki temel kavramları ve teknikleri öğreterek, bu alanlarda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Robotik ve Yapay Zeka dersi öğrencilerin robotik sistemlerin işlevselliğini anlamalarını, sürdürmelerini, yapay zeka tekniklerini kullanarak bu sistemlerin akıllı ve otonom olmasını sağlamalarını ve gelecekteki endüstriyel ve teknolojik ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde donanımlı hale gelmelerini amaçlar.
| Dr. Öğr. Üyesi İsmail MERSİNKAYA |
| 1. | Robotik sistemlerin temel bileşenlerini tasarlar, prototipini üretir ve programlar. |
| 2. | Yapay zeka alanındaki temel kavramları ve teknikleri anlar, makine öğrenimi ve derin öğrenme gibi yöntemleri kullanarak veri analizi ve karar alma süreçlerini gerçekleştirir. |
| 3. | Programlama dillerini kullanarak robotik sistemlerin kontrolü ve yönetimi için yazılım geliştirir. |
| 4. | Karmaşık problemleri analiz eder ve çözümlemek için matematiksel ve algoritmik yetenekler geliştirir. |
| 5. | Robotik ve yapay zeka teknolojilerini kullanarak yeni ürünler, sistemler veya hizmetler geliştirir. |
| 6. | Ekip içinde etkili iletişim kurma ve işbirliği yapma becerileri kazanır, multidisipliner projelerde aktif rol alır. |
| 7. | Robotik ve yapay zeka teknolojilerinin toplumsal etkilerini değerlendirme yeteneği kazanır ve teknolojinin etik kullanımı konusunda bilinçlenir. |
| 1. | Robotik: Temel Kavramlar ve Uygulamalar - Haluk Eren |
| 2. | Artificial Intelligence and Robotics: Ten Short Lessons (Pocket Einstein Series)-Peter J. Bentley |
| 3. | ROBOTICS AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE: AN OVERVIEW OF ROBOT AND AUTOMATION TECHNOLOGY-Prasun Barua |
| 4. | Introduction to AI Robotics-Robin R. Murphy |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Ödev | 5 | 0 | 2 | 10 |
| Proje | 2 | 0 | 3 | 6 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |