Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Tarımsal Pazarlama
Ders Kodu: TİS209
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Dersin temel amacı, öğrencilere modern pazarlama anlayışının prensiplerinin tarımsal ürünlerin pazarlanmasında ne şekilde uygulanabileceğini örnek olay uygulamaları ile öğretilmesi, böylelikle tarımsal ürünlerde pazar organizasyonunun ve etkinliğinin nasıl sağlanabileceği yönünde öğrencilerin beceri kazanmasına imkan yaratmaktır.

Özet İçerik

Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramları, Arz ve talep kavramları, tarım ürünleri arz ve talebininin analizi, Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarda tutundurulmasına yönelik stratejiler, Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve dereceleme kavramı ve bazı tarımsal ürünlerden örnekler

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Naciye TOK
Öğrenme Çıktıları
1.Pazarlama tanımı ve geçmişten günümüze pazarlama anlayışında meydana gelen değişiklikleri kavrayabilme
2.Tarımsal ürünlerin arz ve talep özellikleri hakkında fikir sahibi olabilme, tarımsal ürünlerin arz ve talep esnekliklerini hesaplayabilme ve esnekliklerin tarımsal ürünlerin pazarlamasında ne şekilde kullanılacağını yorumlayabilme
3.Tarımsal fiyatların farklı piyasa koşullarında ne şekilde oluştuğunu kavrayabilme, tarımsal ürünlerde fiyatlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini kavrayabilme
4.Tarımsal ürünlerde pazarlama kanallarının işleyiş şeklini kavrayabilme ve pazarlama kanallarının etkinliğini ortaya koyan faktörleri değerlendirebilme
5.Tarımsal ürünlerde pazarlama marjını kavrayabilme ve marjı formüle ederek yorumlayabilme
6.Tarımsal ürünlerde dereceleme ve standardizasyon kavramı ve pazarlamadaki uygulamaları hakkında fikir sahibi olabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.İslamoğlu,A.H,1999, Pazarlama Yönetimi, Beta Basımevi, İstanbul 855s 2.Yükselen, C., 2008, Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara, 478s. 3
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri
2. Hafta - Teorik
Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramları, pazarlama çevresi
3. Hafta - Teorik
Pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler
4. Hafta - Teorik
Arz ve talep kavramları, tarım ürünleri arz ve talebininin analizi
5. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde talebin fiyat ve gelir esnekliği, arz esnekliği ve çapraz esneklik
6. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracıların özellikleri ve kanal etkinliği
7. Hafta - Teorik
Pazarlama marjlarının mutlak ve nisbi olarak hesaplanması
8. Hafta - Teorik
Pazarlama marjlarının mutlak ve nisbi olarak hesaplanması (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Yeni ürün ve yeni ürün geliştirme kavramı, stratejileri ve tarımsal pazarlama açısından önemi
10. Hafta - Teorik
Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarda tutundurulmasına yönelik stratejiler
11. Hafta - Teorik
Marka ve markalama kavramı, tarımsal ürünlerde marka yaratma stratejileri
12. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde pazarlama araştırması kavramı ve aşamaları
13. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve dereceleme kavramı ve bazı tarımsal ürünlerden örnekler
14. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve stratejileri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders152375
Ara Sınav19110
Dönem Sonu Sınavı114115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
5
5
4
5
5
4
5
1
3
1
1
OÇ-2
5
5
4
5
5
4
5
1
1
1
1
OÇ-3
5
5
4
5
5
4
4
1
1
1
1
OÇ-4
5
5
4
5
5
4
4
1
1
1
1
OÇ-5
5
5
4
5
5
4
5
1
1
1
1
OÇ-6
5
5
4
5
5
4
4
1
1
1
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026