Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sosyal Medya
Ders Kodu: HIT110
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Hayır
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu ders öğrencilerin sosyal medya yönetimi konusunda bilgi sahibi olmalarını ve gelişen iletişim araçlarına adapte olarak mesleki donanımlarını artırmayı amaçlamaktadır.

Özet İçerik

Dersin içeriği bir iletişim konusunda bilgili bir sosyal medya yöneticisinin neler yaptığını ve nasıl bir yönetim yapması gerektiğini kapsamaktadır. Genel olarak aşağıdaki bilgiler verilecektir: - Bir meslek olarak sosyal medya yönetiminin anlaşılmasını ve sosyal medya platformlarının öğrenilmesi - Temel düzeyde sosyal medya yöneticisi yetkinlikleri - Halkla İlişkiler ve Tanıtım bağlamında iletişim yönlü ve pazarlama yönlü sosyal medya yönetimi teknikleri konusunda bilgi - Final sınavı, proje ödevi şeklinde olacaktır. Derste işlenen 6 uygulama adımının proje raporu teslim edilecektir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hüseyin Emin KURNAZ
Öğrenme Çıktıları
1.Sosyal medya platformlarını tanımak ve iş hayatında kullanımını anlamak
2.Sosyal medya iletişimi taktik ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
3.Pazarlama, reklam ve halkla ilişkiler mesleklerinde sosyal medya kullanımının önem ve yerini anlamak
4.Sosyal medya iletişimine yardımcı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak
5.İletişimde sosyal medya yönetiminin yeri ve geleceğini anlamak
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Kaynak Yüklenecek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin Amacı, Çerçevesi Kişiler ve Kurumlar İçin Önemi
2. Hafta - Teorik
Sosyal Medya Kavramı, Tarihsel Süreci, Geleneksel Medyadan Farkları
3. Hafta - Teorik
Sosyal Medya Özellikleri
4. Hafta - Teorik
Sosyal Medya Platformları
5. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Halkla İlişkiler
6. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Kriz İletişimi
7. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Dijital Pazarlama
8. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Marka Oluşturma (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Marka Oluşturma
10. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada İçerik Geliştirme ve Yönetme Stratejileri
11. Hafta - Teorik
Sosyal Medya Yönetiminde Yardımcı Uygulamalar
12. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Reklam ve Reklam Modelleri
13. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Raporlama, Ölçme ve Değerlendirme
14. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Yeni Kavramlar, Fırsatlar ve Uzmanlaşma
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Proje1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Proje110111
Ara Sınav1718
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
OÇ-1
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-5
4
4
4
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026