Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Özel Eğitim I
Ders Kodu: İÇG211
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olmak yeterliliği kazandırılacaktır

Özet İçerik

Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Önemi, Özel Eğitim İlkeleri, Özel Eğitim Kurumları ve Özellikleri, Engele Neden Olan Faktörler, Engelin Önleme ve Erken Tanı, Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma, İşitme Engellileri Tanılama ve Sınıflandırma

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dilek AKICI
Öğrenme Çıktıları
1.Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak
2.Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalar konusunda bilgi sahibi olmak
3.Görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
4.İşitme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
5.Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Özel Eğitim
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar
2. Hafta - Teorik
Özel Eğitimin Genel Amacı, Özel eğitimin önemi
3. Hafta - Teorik
Özel Eğitim İlkeleri, Özel Eğitim Kurumları ve Özellikleri
4. Hafta - Teorik
Engele Neden Olan Faktörler
5. Hafta - Teorik
Engele Neden Olan Faktörler
6. Hafta - Teorik
Engeli Önleme ve Erken Tanı
7. Hafta - Teorik
Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma, Yaygınlık Oranları
8. Hafta - Teorik
Dünyada Özel Eğitim Türkiye’de Özel Eğitim (ARA SINAV)
9. Hafta - Teorik
Görme Engellileri Tanıma ve SınıflandırmaGörme Engelliliğin Nedenleri
10. Hafta - Teorik
Görme Engelini Önleme ve Erken TanıGörme Engellilerin Eğitimleri
11. Hafta - Teorik
İşitme Engellileri Tanılama ve Sınıflandırmaİşitme Engellilik Nedenleri
12. Hafta - Teorik
İşitme Engelini Önleme ve Erken Tanıİşitme Engellilerin Eğitimleri
13. Hafta - Teorik
Dil ve Konuşma Güçlüğünü Tanılama ve SınıflamaDil ve Konuşma Güçlüğü Nedenleri
14. Hafta - Teorik
Dil ve Konuşma Güçlüğünü Önleme ve Erken TanıDil ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Seminer50315
Atöyle Çalışması100330
Okuma100440
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
3
2
4
4
5
3
3
4
3
5
OÇ-2
3
3
3
4
5
3
3
4
4
3
4
3
5
OÇ-3
3
3
4
5
4
4
3
3
3
4
5
OÇ-4
2
3
4
4
5
4
4
3
4
4
4
5
OÇ-5
2
3
3
4
5
4
4
4
4
4
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026