
| Ders Kodu | : BYA155 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
İnsanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarıdır. Bu derste insan anlaşılmaya ve davranışları yorumlamaya çalışılmakta ve onu pozitif yönlendirmenin yolları öğretilmektedir.
Bu ders; 1. Davranış Bilimlerine Giriş,2. Psikolojide Temel Yaklaşımlar,3. Algı, Tutum, Atıf,4. Duygular,5. Öğrenme,6. İhtiyaçlar ve Motivasyon,7. Yaşam boyu gelişim,8. Kişilik ve Benlik,9. Kültür ve Davranış,10. Sosyal Statü, Sosyal Etki, Rol,11. İletişim,12. Çatışma,13. Stres, Sağlık,14. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir.
| Öğr. Gör. Cemal KOYUNCU |
| 1. | İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlayabilecektir. |
| 2. | İnsan davranışlarını şekillendiren unsurları açıklayan farklı yaklaşımların temel ilkelerini kıyaslayabilir. |
| 3. | Motivasyon kaynaklarını saptayabilir. |
| 4. | Kültürel farklılıkları ayırt edebilir. |
| 5. | Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptayabilecektir. |
| 1. | Davranış Bilimleri, Prof.Dr. Salih Güney, 2017, Nobel Yayıncılık |
| 2. | Davranış Bilimleri, Prof.Dr. Ali Şimşek, Öğr.Gör. Ömer Eroğlu, 2018, Eğitim Yayınları |
| 3. | Davranış Bilimleri Kavramlar ve Kuramlar, Prof.Dr. Hasan Tutar, 2016, Seçkin Yayıncılık |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 2 | 0 | 25 | 50 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
OÇ-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||