Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Medya Okuryazarlığı
Ders Kodu: BYA238
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrencilerin çağımızın en önemli kitle iletişim araçlarından biri olan medyanın yapı ve işlevlerini öğrenmeleri, medya içeriklerinin toplumsal etkilerini bilinçli bir bakış açısı çerçevesinde analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Bununla birlikte son yıllarda Yeni Medya Kavramının ortaya çıkışı ve geniş kullanım alanlarına ulaşması yeni bir sorunu ortaya çıkarmıştır. Bu dersle birlikte öğrencilerin hem geleneksel hem de yeni medya(sosyal medya) aracılığıyla edindikleri bilgilere belirli bir bilinç çerçevesinde bakmaları amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Medya araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; bilgiye erişim becerilerinin geliştirilmesi; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları; Sosyal Medya, Sosyal Medyanın etkisi, Sosyal Medya Yönetimi, Okuryazarlık Kavramı, Sosyal Medya Okuryazarlığı

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri