
| Ders Kodu | : BYA238 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilerin çağımızın en önemli kitle iletişim araçlarından biri olan medyanın yapı ve işlevlerini öğrenmeleri, medya içeriklerinin toplumsal etkilerini bilinçli bir bakış açısı çerçevesinde analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Bununla birlikte son yıllarda Yeni Medya Kavramının ortaya çıkışı ve geniş kullanım alanlarına ulaşması yeni bir sorunu ortaya çıkarmıştır. Bu dersle birlikte öğrencilerin hem geleneksel hem de yeni medya(sosyal medya) aracılığıyla edindikleri bilgilere belirli bir bilinç çerçevesinde bakmaları amaçlanmaktadır.
Medya araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; bilgiye erişim becerilerinin geliştirilmesi; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları; Sosyal Medya, Sosyal Medyanın etkisi, Sosyal Medya Yönetimi, Okuryazarlık Kavramı, Sosyal Medya Okuryazarlığı