
| Ders Kodu | : İAY108 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrenci, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi ve diğer vücut sistemlerine etkili ilaç çeşitlerini uygulayabilecektir.
Farmakolojiye giriş; İlacın tanımı, farmasötik şekiller ve uygulama alanları ile ilgili genel kuralları öğretmek; Farmakokinetik: İlacın emilimi, dağılımı, metabolizması ve atılımı ile ilgili mekanizmaları öğretmek; Farmakodinamik: İlacın dokularda hangi mekanizmalarla tedavi sağladığını öğretmek; Zehirlenmeler ve ilaç yan etkileri konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmak ve acil uygulamalarda tedavi prensiplerini pekiştirmek; Otonom sinir sistemi ve tedavideki ilaçları öğretmek, acil semptomlarını tanıtmak; Acil kardiyovasküler sisteme etkili, antianjinal, antiaritmik, kardiotonik glikozidler gibi ilaçları öğretmek; Sıvı -elektrolit ve Kan ürünlerini, acil gerekliliklerini anlatmak; Solunum sistemi ilaçları ve Oksijen tedavi prensiplerini öğretmek; Allerji, Otokoidler, Anti enflamatuar ilaçlar ve ağrı tedavisi ilaçları hakkında fikir vermek; Gastrointestinal sistem ilaçları, Santral sinir sistemini etkileyen ilaçların acil uygulamalardaki yeri ve zehirlenmelerindeki önemini anlatmak; Endokrin ilaçlar ve diyabet koması gibi durumlarda, acil bakımdaki önemi anlatmak; yaralanmalarda kullanılan kematörapötik ilaçlar ve yara bakımı konusunda öğrencileri bilgilendirmek.
| Öğr. Gör. Nimet KILIÇ |
| 1. | Farmakolojiye giriş, İlacın tanımı, farmasötik şekiller ve uygulama alanları ile ilgili genel kuralları öğretmek |
| 2. | Farmakokinetik: İlacın emilimi, dağılımı, metabolizması ve atılımı ile ilgili mekanizmaları öğretmek. |
| 3. | Farmakodinamik: İlacın dokularda hangi mekanizmalarla tedavi sağladığını öğretmek |
| 4. | Zehirlenmeler ve ilaç yan etkileri konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmak ve acil uygulamalarda tedavi prensiplerini pekiştirmek |
| 5. | Otonom sinir sistemi ve tedavideki ilaçları öğretmek |
| 6. | Acil kardiyovasküler sisteme etkili, antianjinal, antiaritmik, kardiotonikglikozidler gibi ilaçları öğretmek |
| 7. | Sıvı -elektrolit ve Kan ürünlerini, acil gerekliliklerini anlatmak |
| 8. | Solunum sistemi ilaçları ve Oksijen tedavi prensiplerini öğretmek |
| 9. | Allerji, Otokoidler, Anti enflamatuar ilaçlar ve ağrı tedavisi, |
| 10. | Gastrointestinal sistem ilaçları ve Santral sinir sistemini etkileyen ilaçların acil uygulamalardaki yeri ve zehirlenmelerindeki önemini anlatmak |
| 11. | Endokrin ilaçlar ve diyabet koması gibi durumlarda, acil bakımdaki önemi |
| 12. | Kematörapötik ilaçlar ve yara bakımı |
| 1. | Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ed. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayıncılık, Ankara, 2009 |
| 2. | Farmakoloji, Hemşirelik ön lisans eğitimi, Ed. Melih Erdoğan, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1996. |
| 3. | Essentials of ClinicalPharmacology in Nursing, Bradley R Williams, Charold L Baer. Springhousecorporation, Pennsylvania, 1994 |
| 4. | Mosby’sParamedikTextbook , Ed.Mick J Sanders, ElsevierMosby, 2007 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 7 | 0 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-7 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-8 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-9 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-11 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-12 | 5 | 5 | ||||||||||||||||