
| Ders Kodu | : İAY015 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Doğru ve etkin nefes alma tekniklerini öğrenme ve uygulayabilme
Giriş Dersin Tanıtımı, Nefes Nedir? Doğru Nefes Alma Teknikleri Nelerdir? Beden Ruh ve Zihin Sağlığı için Doğru Nefes Almanın Önemi.
| Öğr. Gör. Hayriye ÇAKMAK |
| 1. | Nefes Nedir? Nefes Alıp Verme Nasıl Gerçekleşir? |
| 2. | Nefesin İnsan Yaşamındaki Önemini Öğrenme ve Kavrama |
| 3. | Nefesin Sinir Sistemi Üzerindeki Etkileri Kavrama |
| 4. | Doğru Nefes Alma Tekniklerini Öğrenme ve Uygulama |
| 5. | Doğru Nefes Alma Tekniklerini Öğrenme ve Uygulama |
| 1. | 1. Acar,N.: Nefes, Kullanımı ve Şan Eğitimi, DOI: 10.7816/ulakbilge-04-08-04 ulakbilge, 2016, Cilt 4, Sayı 8, Volume 4, Issue 8 |
| 2. | Güler, T.: Doğru Nefes Alma Terknikleri https://www.academia.edu/36317158/Do%C4%9Fru_Nefes_Alma_Teknikleri. Mayıs, 2025. |
| 3. | . Kendi Kendine Yardım Rehberi https://www.education.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/85/2023/02/Kendi-kendine-yardim.pdf. Mayıs 2025. |
| 4. | . https://healthwatchoxfordshire.co.uk/wp-content/uploads/2020/05/Final_Turkish_Coping-Strategies-for-anxious-times.pdf |
| 5. | https://kitap.kuraldisi.com/wp-content/uploads/sites/3/2019/11/365_gun.pdf. Mayıs,2025. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 | 16 |
| Laboratuvar | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 1 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | |
OÇ-1 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-2 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-3 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-4 | 5 | |||||||||||||||||
OÇ-5 | 5 | |||||||||||||||||