
| Ders Kodu | : TS013 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bireysel ve toplumsal yaşamda önemli rol oynayan temel insani değerleri tanımalarını, içselleştirmelerini ve bu değerleri eğitim yoluyla kazandırma yollarını öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrencilere, etik ve ahlaki ilkeler doğrultusunda davranış geliştirme, değer temelli düşünme ve değerlerin birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.
Ders kapsamında; değer ve değer eğitimi kavramları, değer türleri (ahlaki, kültürel, evrensel), değerlerin bireysel ve toplumsal işlevleri, aile, okul ve medya gibi kurumların değer aktarımındaki rolü ele alınır. Değerler eğitiminin tarihsel gelişimi, kuramsal yaklaşımlar, öğretim programlarında değer eğitimi, değerler eğitimi yöntem ve teknikleri incelenir. Ayrıca örnek etkinlikler ve uygulamalarla öğrencilerin değer eğitimi alanında rehberlik yapma yetkinliği geliştirilir.
| Dr. Öğr. Üyesi Ali ALU |
| 1. | Değer ve değer eğitimi kavramlarını açıklar. |
| 2. | Farklı değer türlerini (bireysel, kültürel, evrensel) tanır ve ayırt eder. |
| 3. | Değerlerin bireysel gelişim ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini analiz eder. |
| 4. | Eğitim yoluyla değer kazandırmanın önemini kavrar. |
| 5. | Değerler eğitimine ilişkin kuramsal yaklaşımları karşılaştırır. |
| 6. | Değer kazandırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
| 7. | Eğitim ortamlarında değer aktarımını destekleyecek etkinlikler planlar |
| 8. | Değerler eğitiminin çağdaş sorunlara çözüm üretmedeki rolünü değerlendirir. |
| 1. | Edt. Ekşi, H & Katılmış, A.( 2020) Karakter ve Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul |
| 2. | Edt. Ersoy, F.A., & Ünüvar, P.(2019) Karakter ve Değerler eğitimi, Anı yayınları, Ankara. |
| 3. | Edt.Turan, R., & Ulusoy, K.(2019)Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara |
| 4. | Edt. Köylü, M. (2016) Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 2 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 2 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 52 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
OÇ-2 | ||||||||||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||||||||||
OÇ-7 | ||||||||||||||||||
OÇ-8 | ||||||||||||||||||