Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Değerler Eğitimi
Ders Kodu: TS013
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin bireysel ve toplumsal yaşamda önemli rol oynayan temel insani değerleri tanımalarını, içselleştirmelerini ve bu değerleri eğitim yoluyla kazandırma yollarını öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrencilere, etik ve ahlaki ilkeler doğrultusunda davranış geliştirme, değer temelli düşünme ve değerlerin birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.

Özet İçerik

Ders kapsamında; değer ve değer eğitimi kavramları, değer türleri (ahlaki, kültürel, evrensel), değerlerin bireysel ve toplumsal işlevleri, aile, okul ve medya gibi kurumların değer aktarımındaki rolü ele alınır. Değerler eğitiminin tarihsel gelişimi, kuramsal yaklaşımlar, öğretim programlarında değer eğitimi, değerler eğitimi yöntem ve teknikleri incelenir. Ayrıca örnek etkinlikler ve uygulamalarla öğrencilerin değer eğitimi alanında rehberlik yapma yetkinliği geliştirilir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ali ALU
Öğrenme Çıktıları
1.Değer ve değer eğitimi kavramlarını açıklar.
2.Farklı değer türlerini (bireysel, kültürel, evrensel) tanır ve ayırt eder.
3.Değerlerin bireysel gelişim ve toplumsal düzen üzerindeki etkilerini analiz eder.
4.Eğitim yoluyla değer kazandırmanın önemini kavrar.
5.Değerler eğitimine ilişkin kuramsal yaklaşımları karşılaştırır.
6.Değer kazandırma yöntem ve tekniklerini uygular.
7.Eğitim ortamlarında değer aktarımını destekleyecek etkinlikler planlar
8.Değerler eğitiminin çağdaş sorunlara çözüm üretmedeki rolünü değerlendirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Edt. Ekşi, H & Katılmış, A.( 2020) Karakter ve Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul
2.Edt. Ersoy, F.A., & Ünüvar, P.(2019) Karakter ve Değerler eğitimi, Anı yayınları, Ankara.
3.Edt.Turan, R., & Ulusoy, K.(2019)Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara
4.Edt. Köylü, M. (2016) Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
2. Hafta - Teorik
Değerler Eğitimi Nedir?
3. Hafta - Teorik
Saygı
4. Hafta - Teorik
Sevgi ve Empati
5. Hafta - Teorik
Adalet ve Eşitlik
6. Hafta - Teorik
Sorumluluk
7. Hafta - Teorik
Doğruluk ve Dürüstlük
8. Hafta - Teorik
Doğruluk ve Dürüstlük
9. Hafta - Teorik
Yardımlaşma ve Paylaşma
10. Hafta - Teorik
Hoşgörü
11. Hafta - Teorik
Çevreye ve Doğaya Saygı
12. Hafta - Teorik
Aile ve Toplumsal Değerler
13. Hafta - Teorik
Milli ve Manevi Değerler
14. Hafta - Teorik
Milli ve Manevi Değerler/Teknoloji ve Değerler/Karar Verme ve Vicdan
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1325
Dönem Sonu Sınavı1325
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
PÇ-17
PÇ-18
OÇ-1
2
2
2
2
OÇ-2
OÇ-3
OÇ-4
OÇ-5
OÇ-6
OÇ-7
OÇ-8
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026