
| Ders Kodu | : HAT160 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrencilere Türkçe’nin ses özelliklerini anlatmak, öğrencilerin Türkçe’yi doğru ve etkili kullanmaları konusunda duyarlılık kazanabilmelerini sağlamak ve öğrencilerin tartışma ortamlarında düşüncelerini etkili bir şekilde ifade edebilmelerine yardımcı olmak.
Güzel ve Etkili Konuşma Nedir? Konuşma Kabiliyetinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi, Türkçe’nin Doğru Telâffuzunda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Diksiyon Alıştırmaları, Konuşma Bozuklukları ve Giderilmesi, Konuşma Türleri, Hitabet, Tartışma (Açık Oturum, Sempozyum, Panel, Forum, Münazara, Konferans), Etkili Dinleme, Not Alma Yöntem ve Teknikleri, Sese Dayalı Dil Yanlışları
| Öğr. Gör. Aydan BAŞÇALIŞKAN |
| 1. | Sözcükleri ses yapısına uygun telaffuz edebilme. |
| 2. | Dinleme ve konuşma becerilerini geliştirebilme. |
| 3. | Sözlü anlatım türlerini uygulayabilme. |
| 4. | Topluluk karşısında etkin konuşabilme. |
| 5. | İyi bir konuşmacının gerekliliklerini tanımlayabilme. |
| 1. | Gürzap, Can (2019), Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi. |
| 2. | Kalkan, Ümit (2015), Söz Sanatı - Pratik Diksiyon Bilgileri, Kitap Dünyası Yayınları, İstanbul. |
| 3. | Şenbay, Nüzhet (2012), Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %71 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 1 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |